7 شایعه ساز اخبار کرونا در هرمزگان دستگیر شدند

به گزارش رکنا ، سرهنگ علیرضا افتخاری، رئیس پلیس فتا هرمزگان از دستگیری ۷ نفر از عاملان انتشار مطالب التهابی و ساختگی پیرامون قرنطینه استان و تعطیلی اصناف شهرستان بندرعباس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سرهنگ افتخاری گفت: افرادی از طریق صفحات مجازی در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی، اقدام به انتشار شایعات ساختگی و استرس زا در خصوص اقدامات دولت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله شایعه قرنطینه کامل و تعطیلی اصناف شهرستان بندرعباس با حربه انتساب آن به مصوبه شورای تامین استان می‌کنند.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا استان طی انجام عملیات فنی و بهره گیری از تجربیات اجرایی، موفق به شناسایی عوامل شایعه ساز شده و طی هماهنگی قضائی، تعداد ۷ نفر متهم در مکان‌های مختلف دستگیر و ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا می‌باشد، گفت: شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگرد‌های مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

سرهنگ افتخاری افزود: انتشار شایعات جعلی و مطالب دروغین باعث آسیب به آرامش روانی جامعه، احساس ناامنی و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

او گفت: با توجه به شیوع کرونا می‌بایست کاهش تردد شهری مورد توجه و حساسیت مردم باشد و از تردد‌های غیرضروری در استان پرهیز شود.

سرهنگ افتخاری افزود: واحد‌های عرضه کننده مایحتاج عمومی مردم در ایام اجرای این طرح به طور کامل فعال هستند و افزایش فروش اینترنتی و تلفنی این فروشگاه‌ها نیز موجب کاهش رفت و آمد‌ها خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟