ویروس کرونا بهانه ای برای جنگ نرم

به گزارش رکنا ، در حال حاضر موضوع ویروس کرونا مهمترین و قابل استفاده ترین بهانه برای سوء استفاده دشمنان و ناامن ساختن هر چه بیشتر فضای جامعه و خصوصا ایجاد یاس و ناامیدی به حساب می آید.

حوادث و اتفاقات مختلف علاوه بر آثار مثبت و منفی که ممکن است در طول زمان در حوزه اجتماعی بر جای بگذارند، سبب ایجاد موقعیت ها و آثار جدیدی بر افراد جامعه می شوند.

طبعا هر اتفاق منفی و ناگوار که باعث شوک و آسیبی هر چند کوچک بر جامعه شود، پیامد های مختلف و گوناگونی را به همراه خواهد داشت. در مورد کشور عزیزمان به سبب وجود دشمنی ها و کینه توزی های مکرر و همیشگی دشمنان، لازم است تا در پی هر گونه حوادث طبیعی و غیر طبیعی که باعث لطمات و صدمات خواسته و ناخواسته می شود، مسئله مهم سوءاستفاده دشمن از فضای ملتهب و ماجراجویی های آنان برای وارد کردن آسیب های بیشتر و خصوصا فشارهای روحی و روانی به افراد جامعه و خصوصا به خانواده های عزیز مورد توجه قرار گیرد.

در این زمان با کمترین غفلت بیشترین میزان خسارت به بار می آید و ممکن است دشمنان با کمترین میزان هزینه و صرف وقت به بزرگترین اهداف خود دست یابد. مهمترین هدف دشمن آسیب رسانی به کانون خانواده است؛ زیرا اگر بتواند خانواده ها را دچار مشکل سازد به مدد آن می تواند کلیت جامعه را دچار مشکل ساخته و به سبب نا آرامی اجتماعی و فضای تیره و تار به وجود آمده به بخش های مهم دیگر از جمله اقتصاد آسیب رسانده و به اهداف شوم خود دست یابد.

شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه شرایط ویژه و خاصی را در کشور پدید آورده است و سبب تاثیرات متناوب و متفاوتی بر فضای اجتماع گشته است، باعث فراهم آمدن شرایط و بستری مناسب برای کینه ورزی و تخاصم دشمنان در فضای مجازی به سبب حضور خانواده ها در خانه و استفاده هر چه بیشتر از وسایل ارتباط جمعی و خصوصا فضای مجازی شده است.

در این بین آسیب پذیرترین افراد کودکان و نوجوانان اند که به راحتی تحت تاثیر اخبار و اطلاعات و شایعات، خصوصا از دیدگاهی منفی قرار می گیرند و در ارائه و پخش آن به دیگر افراد و خصوصا هم سن و سالان خود به سرعت عمل می کنند و در نهایت به صورت ناخواسته و بدون اطلاعات کافی به ملتهب و متشنج ساختن هر چه بیشتر فضای جامعه دامن می زنند.

البته این امر تنها شامل فرزندان نشده و ممکن است بزرگسالان نیز به صورت ناآگاهانه نقشی در این فضای مسموم ایفا کنند. بنابراین بهترین راه ممکن کنترل بر خود و فرزندان و تحلیل اخبار و اطلاعاتی است که از این فضای گسترده دریافت می شود.

در حال حاضر موضوع ویروس کرونا مهمترین و قابل استفاده ترین بهانه برای سوء استفاده دشمنان برای ناامن ساختن هر چه بیشتر فضای جامعه و خصوصا ایجاد یاس و ناامیدی به حساب می آید.

کینه ورزان به تعبیر رهبری فرزانه با استفاده از جنگی نرم و خاموش افکار عمومی را دستخوش تغییر قرار داده و به کمک اخبار جعلی و ایجاد پروژه های گوناگون از جمله کشته سازی و همچنین بی اعتماد ساختن مردم نسبت به زحمات خدمتگزاران خود در دستگاه های مختلف دولتی، غیر دولتی و خصوصا زحمات عزیزان جامعه پزشکی و درمانی، درصدد ضربه زدن نه تنها به عملکرد دستگاه ها و زحمتکشان، بلکه به کانون خانواده ها که همانا آسیب پذیرترین بخش جامعه و در حین حال سر منشاء ایجاد و تشکیل جامعه ای موفق و پیشرو هستند، می باشند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروی های امنیتی و نظامی ایران وظیفه خود می دانند تا در شرایط به وجود آمده به یاری مسئولان سایر دستگاه ها، مردم و خصوصا خانواده ها آمده و نه تنها با کمک به سایر دستگاه ها در تامین امنیت جانی و مالی در شرایط ویژه کنونی، جامعه را از آسیب های احتمالی مصون بدارند، بلکه زمینه آرامش روحی و روانی آنان را با کنترل و نظارت بر فضای مجازی و خصوصا برخورد با اخبار و شایعات کذب، فراهم آورند.

در عین حال کنترل خانواده ها بر فضای مجازی که از جانب خود یا فرزندانشان رصد می شود و همچنین درک صحیح از موقعیت پیش آمده و وضعیتی که کشور ما در آن قرار گرفته است تاثیر به سزایی در کمک به عملکرد مسئولان کشور در شرایط پیش آمده است.

سردار "مسعود مصدق"- معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟