ممنوعیت تبلیغ و فروش دارو در فضای مجازی / سواستفاده از وضعیت کرونا

به گزارش رکنا ، محمدعلی آدینه‌لو اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات در فضای مجازی، این فضا به صورت 24 ساعته توسط پلیس رصد می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از تخلفات در فضای مجازی بحث تبلیغ و فروش داروست، گفت: قانون صراحتا اعلام کرده است که تبلیغ و فروش دارو در فضای مجازی جرم است، چرا که با سلامت جامعه در ارتباط است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور یکی از راه‌های فروش دارو استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است و در این راستا برخی مجرمان سایبری با سوءاستفاده از این فضا اقدام به فروش داروهای تقلبی و غیر مجاز می‌کنند که در این راستا رصد لازم از سوی پلیس فتا انجام می‌شود.

آدینه‌لو با اشاره به رصد فضای مجازی در این بخش از سوی پلیس فتا بیان کرد: شهروندان نباید به تبلیغات فروش دارو و تجهیزات پزشکی در سایت‌های اینترنتی توجه کنند زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر این وب سایت‌ها اقدام به فروش تجهیزات تقلبی پزشکی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با متخلفان فضای مجازی طبق قانون جرائم رایانه‌ای برخورد می‌شود، تصریح کرد: البته انتظاری که از شهروندان داریم این است که در این شرایط کمی دقیق‌تر عمل کرده و به تبلیغات سوء توجه نکنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان ضمن تأکید بر پیگیری اخبار از رسانه‌های موثق از رسانه‌ها خواست در صورت مشاهد هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟