دستگیری 5 سارق حرفه ای خودرو در میاندوآب

به گزارش رکنا، سرهنگ حسن شیخ‌نژاد اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در میاندوآب، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیر سارق یا سارقان در دستور کار ماموران این شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی انتظامی میاندوآب با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند ۲ نفر سارق سابقه دار خودرو و یک نفر مالخر محتویات خودرو را شناسایی و با دستور مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه‌شان دستگیر کنند.

وی بیان کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ۲ فقره سرقت خودرو، یک فقره موتور سیکلت و سه فقره محتویات داخل خودرو در میاندوآب معترف شدند.

فرمانده انتظامی میاندوآب همچنین بیان کرد: ارزش اموال مسروقه از این سارقان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده که مقادیری از اموال کشف شده از مالخران به مالباختگان تحویل و متهمان با پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ شیخ‌نژاد ادامه داد: در پی وقوع چهار فقره سرقت احشام و طیور در شهرستان میاندوآب نیز بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی بکتاش از توابع میاندوآب قرار گرفت.

وی افزود: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، ماموران نامحسوس آنان را تحت نظر قرار داده و پس از کسب مجوز قضایی موفق شدند سه سارق را دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی‌های پلیسی به سرقت ۱۰ راس گوسفند و یک راس گوساله و ۱۰ قطعه طیور به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند، اظهار داشت: طبق دستور مقام قضایی احشام و اقلام سرقتی تحویل مالباختگان شد.

فرمانده انتظامی میاندوآب با بیان اینکه متهمان دستگیر شده تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: عدم توجه به توصیه های پلیس و کوتاهی در استفاده از حفاظتی برای نگهداری از احشام و اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس از عوامل زمینه ساز بروز سرقت از دامداری‌ها می باشد که لازم است شهروندان در پیشگیری از سرقت توجه به توصیه‌های پلیس را مورد تاکید قرار دهند.

سال گذشته در سرقت اماکن خصوصی، سرقت از داخل خودرو، سرقت منزل و سرقت موتورسیکلت در میاندوآب ۵۹ درصد سرقت‌ها به میزان یک‌هزار و ۳۳۴ مورد کشف و ۸۵۰ نفر سارق دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

همچنین طی سال گذشته در این شهرستان ۷۳۲ نفر سارق از مکان‌های دیگر دستگیر و ۵۱ درصد سرقت‌ها به میزان یک‌هزار و ۲۲ مورد کشف شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 553482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟