افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۵۷۱ نفر

به گزارش رکنا،محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز سه شنبه شب در گفت‌وگوی خبری با اشاره بر آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۹ نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا در استان بستری شده اند که نتیجه آزمایش ۸۴ نفر مثبت شده است؛ یعنی ۵۰ درصد آزمایش‌ها مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره بر اینکه تاکنون ۲۵۰ نفر در شهرستان مراغه به دلیل مشکوک بودن به کرونا بستری شده اند که نتیجه آزمایش ۵۷ مورد مثبت بوده است، افزود: سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی نیز درگیر هستند و هر کدام بیش از ۴۰ مورد مبتلا به کرونا دارند.

صومی با بیان اینکه تاکنون ۵۸۵ نفر بستری در بخش کرونا داشته ایم، گفت: نتیجه آزمایش ۵۰ درصد این افراد مثبت و مابقی با علائم ریوی بستری هستند که نتیجه آن‌ها منفی اعلام شده و در عین حال احتمال مبتلا بودن آن‌ها نیز وجود دارد.

او با بیان اینکه ۲۲۰ نفر مبتلا به کرونا در تبریز داریم، افزود: از این تعداد ۹۰ نفر نیز بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه با سامانه سلامت بیش از ۳۰ درصد بیماریابی شده است، گفت: امیدواریم با این روش کل جمعیت استان را از لحاظ بیماریابی تحت بررسی قرار دهیم.

او خاطرنشان کرد: با بررسی انجام گرفته، به ازای هر محله بیشترین میزان مبتلا‌ها احصاء شده است که محلات قراملک و مارالان دارای بیشترین تعداد هستند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 552006 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟