اهدای ۱۶۱ دستگاه کمک تنفسی به بیمارستان های مازندران

به گزارش رکنا،عبدالله مهاجر دوشنبه شب در ستاد مقابله با کرونا ویروس در جمع مسئولان استان اظهار داشت: تاکنون. ۲۰ دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور)، ۱۴۱ دستگاه فشار مثبت دو طرفه تنفسی(Bipap) و سایر لوازم مورد نیاز از قبیل ماسک و لباس حفاظتی کادر درمانی، توسط فعالان خیّر بخش خصوصی مازندران در راستای مقابله با بیماری کووید ۱۹ به بیمارستان‌های استان اهدا شد.

مهاجر دارابی ادامه داد: پس از اعلام تجهیزات مورد نیاز مراکز بهداشتی درمانی، در کمتر از ۲۴ ساعت با پیگیری اتاق، نخستین محموله شامل ۲۰ دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خریداری و بلافاصله در بیمارستان‌های استان نصب شد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: علاوه بر این و باتوجه به اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ۱۴۰ دستگاه Bipap (دستگاه فشار مثبت دو طرفه تنفسی) نیز توسط بخش خصوصی به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال، تحویل بیمارستان‌ها شده است.

وی تصریح کرد: ۲۰ دستگاه ونتیلاتور از سوی اتاق مازندران به بیمارستان‌های امام خمینی ساری، بوعلی سینا ساری و روحانی بابل هر کدام ۲ دستگاه، بیمارستان‌های امام خمینی آمل، رازی قائمشهر، و خاتم الانبیا بهشهر هرکدام ۳ دستگاه، همچنین بیمارستان‌های عزیزی جویبار، شهدای زیراب، امام خمینی نور، آیت اله طالقانی چالوس و شهید بهشتی نوشهر هر کدام یک دستگاه، اهدا شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران همچنین درباره تعداد دستگاه‌های Bipap که توسط فعالان اقتصادی خیّر به بیمارستان‌های استان هدیه شده است، گفت: ۱۱ دستگاه به بیمارستان خاتم الانبیا بهشهر، ۱۱ دستگاه دیگر به بیمارستان امام خمینی آمل، ۱۰ دستگاه به بیمارستان رازی قائمشهر و ۱۰ دستگاه نیز به بیمارستان امام ساری، بیمارستان‌های امام رضا آمل و امام خمینی فریدونکنار هر کدام ۸ دستگاه، بیمارستان امام خمینی نور نیز ۷ دستگاه، بیمارستان‌های فاطمه الزهرا و بوعلی ساری هر کدام ۶ دستگاه، بیمارستان‌های یحیی نژاد بابل، امام علی آمل، شهدای محمودآباد، امام حسین نکا، طالقانی چالوس و شهید بهشتی نوشهر هر کدام ۵ دستگاه، همچنین بیمارستان‌های شهید رجایی تنکابن، امام سجاد رامسر و شهدای زیراب هر کدام ۴ دستگاه، بیمارستان‌های ولیعصر قائمشهر و عزیزی جویبار هر کدام ۳ دستگاه و همچنین بیمارستان‌های امام خامنه ای عباس آباد، روحانی بابل، و بیمارستان‌های شفا، نیمه شعبان، ولایت و حکمت ساری نیز هر کدام ۲ دستگاه Bipap هدیه شده است.

مهاجر دارابی بار دیگر با تشکر از زحمات فعالان خیّر در بخش خصوصی که با همت و حضور جهادی خود در راستای مقابله با ویروس کرونا خدمات ماندگاری را از خود به یادگار گذاشته اند، اعلام کرد: از سوی اتاق بازرگانی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران، به صورت کتبی از اقدام ارزشمند آنها قدردانی می‌شود.

وی با اعلام اینکه اتاق بازرگانی مازندران به تمامی تعهداتی که به ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای استان داده بود، عمل کرده است، افزود: البته در این میان، برخی‌ها نیز تعهداتی داده بودند اما عمل نکردند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم اسامی عزیزانی که همراهی و به تعهداتشان عمل کردند را اعلام کنیم.

مهاجر دارابی در پایان سخنان خود با اشاره به کار سختی که نظام سلامت در این روزها و روزهای آینده خواهد داشت، از مردم خواست تا همراه مسئولان حوزه سلامت باشند، سعی کنند غیر از موارد ضروری از منزل خارج نشوند تا انشااله به زودی این بیماری و این پروسه سخت را با موفقیت و سلامتی پشت سر بگذاریم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟