به گزارش رکنا،سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت صبح امروز در در گردهمایی (ویدئو کنفرانس) فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: در رتبه بندی‌های کشوری پلیس آگاهی پایتخت، از نظر وقوع جرم کاهش و کشف جرم افزایش داشته است.

وی افزود: برای برنامه چهارشنبه آخر سال در حالت آماده باش کامل هستیم و قرارگاه فجر تمامی معابر پایتخت را در چهارشنبه آخر سال زیر نظر دارد.

لطفی تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۳۵۸ نفر از مجرمان سابقه دار به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از زندان‌های تهران مرخص شده‌اند.

وی یادآور شد: البته اسامی تمامی این مجرمان به کلانتری‌ها داده شده و دستور قضائی برای برخورد شدید هم در صورت تخلف هر یک از این مجرمان داریم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته سه برخورد خشن و شدید مأموران آگاهی با متهمان داشته‌اند.

ماجرای سرقت طلافروشی در خاوران

وی گفت: یکی از این برخوردها مربوط به سرقت طلافروشی در خیابان خاوران است که مجرمان با ماشین اورژانس اجتماعی به درب منزل طلافروش مراجعه کرده و ادعا کردند که شما مبتلا به ویروس کرونا هستید و باید همراه ما بیایید.

لطفی ادامه داد: بعد از اینکه طلافروش با متهمان همراه می‌شود، طلافروش را به مغازه برده، در آنجا تمامی طلاها را به سرقت می‌برند و آمپول بیهوشی به او می‌زنند که متأسفانه بر اثر اشتباه زدن آن آمپول، فرد طلافروش فوت می‌کند.

وی تصریح کرد: متهمان که یکی از آنها پسر عمومی متوفی بوده است اقرار می‌کنند که جنازه را به کهریزک برده و در آنجا دفن کرده و طلاها را هم بین خودمان تقسیم کردیم. مأموران آگاهی توانستند هم نفر اصلی (پسرعموی متوفی) و هم باقی اعضای این گروه را دستگیر کنند.

زمین کردن باند سارقان منازل قبل از عملیات

لطفی گفت: مورد بعدی یک باند چهارنفره سرقت مسلحانه منزل بوده است که قبل از اینکه بخواهند از مخفیگاهشان خارج شوند، توسط مأموران پلیس آگاهی دستگیر شدند.

وی گفت: مورد آخر هم باند پنج نفره زورگیری و متجاوزان به عنف بوده است که در قالب مسافر و راننده به نقشه‌های شوم خود می‌رسیدند که مأموران ما این باند را دستگیر کردند که تا به الان این باند به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

بازار تهران اوضاع امنیتی مناسبی ندارد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: یک مورد دیگر هم دستگیری سارقان بازار تهران است که متأسفانه این سارقان اکثراً همان باربران بازار هستند.

وی گفت: این افراد در طول روز طعمه‌های خود را شناسایی کرده و شب‌ها اقدام به سرقت می‌کنند.

لطفی گفت: از همین جا هشدار می‌دهم که بازار تهران از نظر امنیتی اوضاع خوبی ندارد و باید تدبیری برای تحت نظر قرار دادن بیشتر این مکان داشته باشیم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در پایان اظهار داشت: برای طرح نوروزی پلیس آگاهی پایتخت ۴۸ واحد گشت آگاهی فعال کرده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟