اینترنتی خرید کنید/ فروشگاه مجازی ۱۰ ستاره در خراسان جنوبی فعال شد

به گزارش رکنا، عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: به منظور مقابله با شیوع کرونا، یک فروشگاه مجازی ۱۰ ستاره در استان فعال شده که طی قراردادی با مراکز معتبر فروش، اقلام مورد نیاز مردم را بدون دریافت هزینه حمل و نقل و به شکل رایگان ارسال می‌کند.

او افزود: مردم اگر پای کار باشند، با ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا همراهی کنند و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، به خوبی خواهیم توانست از این بحران بگذریم.

عابدی در تشریح اقدامات کمیته اقتصادی ذیل ستاد کرونای استان به اجرای چند طرح ملی در جهت کمک به اقشار و اصناف آسیب پذیر اشاره و بیان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان متولی کار، ظرف چند روز آینده این طرح، نحوه بهره مندی افراد و شرایط خانوار‌های تحت شمول آن را رسانه‌ای خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: استفاده از تسهیلات کم بهره، توزیع بسته‌های معیشتی و تعویق اقساط تسهیلات بانکی از مهمترین برنامه‌های این طرح است.

او تصریح کرد: در طرح خرید اعتباری برای بیش از ۳ میلیون خانوار، وام یک تا سه میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

عابدی گفت: تعیین بسته‌های معیشتی برای ۱.۵ میلیون خانوار در کل کشور هم از جمله اقدامات سازمان هدفمندسازی یارانه‌هاست که به صورت متمرکز و بر اساس جمعیت خانوار توزیع خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به دستور استاندار قبل از اعلام مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مبنی بر تعیین برنامه‌های حمایتی ویژه برای صاحبان حرف و مشاغلی که تحت تأثیر شرایط موجود دچار آسیب شده‌اند، گفت: ۱۰ رسته از مشاغل تولیدی، توزیعی و خدماتی مشمول دریافت تسهیلات خاص این مصوبه در اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ هستند.

او ادامه داد: واحد‌های تولید و توزیع مواد غذایی، هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالان حوزه حمل و نقل عمومی درون و برون شهری، مراکز تولید و فروش صنایع دستی، مراکز آموزشی، واحد‌های تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، واحد‌های تولید و توزیع آجیل و خشکبار مشمول دریافت این تسهیلات هستند.

عابدی از تعویق سه ماهه اقساط وام‌های قرض الحسنه در تمامی بانک‌های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع کرونا، در مرز ماهیرود تدابیر بهداشتی ویژه‌ای اتخاذ شده و ضدعفونی کردن محیط برای رفع آلودگی‌های احتمالی به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به اقدامات ستاد کرونا در کنترل ورودی و خروجی‌های استان اشاره کرد و گفت: دو اپلیکیشن برای عرضه مجازی برنج و شکر تنظیم بازار نیز فعال شده است.

او افزود: اقدامات ستاد مدیریت کرونا، اصناف و بازاریان زیادی را به فروش غیرحضوری کالا‌ها و خدمات شان ترغیب کرده و سبب شده است افراد زیادی برای تشویق مردم به درخانه ماندن پای کار بیایند.

عابدی به تلاش استان برای تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم اشاره کرد و بیان کرد: حسب دستور استاندار و با تأمین مواد اولیه مورد نیاز و تزریق اعتبار سرمایه در گردش، خط تولید یک واحد تولیدی به تهیه مواد ضدعفونی‌کننده دست تغییر یافت و این واحد در حال افزایش میزان تولید خود است تا نیاز استان را جوابگو باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بیماری کرونا سبب شده میزان مصرف ماسک در استان افزایش چشمگیری داشته باشد، تصریح کرد: علاوه بر سهمیه ماسک تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، حجم زیادی ماسک به استان وارد شده است.

او ادامه داد: بنا به تصمیم ستاد، در بحث توزیع ماسک و اقلام بهداشتی، اولویت با مراکز درمانی است که در خط مقدم مقابله با کرونا حضور دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: ستاد برای استفاده از توان و ظرفیت استان در تولید ماسک، از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بیرجند حمایت کرد و این واحد، تولید خود را طی چند روز گذشته آغاز کرده است.

عابدی به نظارت‌های شبانه روزی بازرسان کمیته بازرسی ستاد اشاره کرد و ادامه داد: از مهم‌ترین اهداف این کمیته، نظارت بر روند اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کروناست.

او با بیان اینکه هر گونه کوتاهی در اجرای دستورالعمل‌ها در هر حوزه‌ای، برخورد قانونی به همراه دارد، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نیز تمامی جایگاه‌ها را مکلف به رعایت نکات بهداشتی کرده و سوختگیری را برعهده نیرو‌های حاضر در جایگاه گذاشته است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟