توقیف محموله ۱۸۰۰ قطعه‌ای مرغ زنده در نهبندان

به گزارش رکنا، راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: در راستای تشدید نظارت‌های دامپزشکی بر ورود و خروج طیور زنده به منظور پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و طی هماهنگی با فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان، یک دستگاه کامیون حامل ۱۸۰۰ قطعه مرغ زنده گوشتی فاقد مجوز حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای دامپزشکی در نهبندان توقیف شد.

او افزود: به دلیل انتقال و گسترش بیماری‌های مختلف تهدید کننده بهداشت مرغداری‌ها و تهدید علیه بهداشت عمومی از جمله بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان فروش هرگونه طیور زنده و دوره گردی مرغ زنده ممنوع است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه حمل هرگونه فرآورده خام دامی و دام و طیور مستلزم اخذ مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای از دامپزشکی است از فعالان و بهره برداران این حوزه خواست: برای صیانت از سرمایه خود و کمک به رونق تولید ضمن هماهنگی و همکاری با دامپزشکی، از هرگونه حمل و نقل بدون اخذ مجوز بهداشتی دامپزشکی جدا خودداری کنند.

راه انجام ادامه داد :این محموله مرغ زنده از شهرستان سربیشه به مقصد شهرستان زابل برای زنده فروشی در حرکت بود که با هماهنگی پست قرنطینه دامپزشکی و همکاری پاسگاه انتظامی سهل آباد شهرستان نهبندان توقیف شد.

محموله مرغ توقیف شده به نزدیکترین کشتارگاه صنعتی طیور استان ارسال و تا مشخص شدن نتیجه آزمایش، مرغ کشتار شده توقیف شد و پرونده شخص متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟