آمادگی فرودگاه پیام برای خدمات هوایی به بیماران کرونایی

به گزارش رکنا، منطقه ویژه اقتصادی پیام و فرودگاه بین المللی پیام البرز وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان قطب مهم صنعتی و اقتصادی در این استان و منطقه مطرح بوده و تاکنون توانسته تاثیر زیادی در توسعه البرز و کشور داشته باشد.

فرودگاه بین المللی پیام در ۲ بخش مسافری و کارگو در حال فعالیت است که در بخش کارگو تنها فرودگاه باری در کشور است که در امر صادرات و واردات کالاهای بسیاری فعالیت دارد.

وجود گمرک تخصصی، پروازهای آموزشی و تفریحی و وجود صنایع متعدد در منطقه ویژه اقتصادی پیام نشان از ظرفیت های بالای این منطقه دارد.

یکی دیگر از مزایایی که موجب متمایز شدن پیام با دیگر مناطق در کشور شود، وجود ۶ فروند بالگرد اورژانس هوایی با امکانات ویژه است .

باگسترش شیوع ویروس کرونا در کشورمان، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز نیز سعی کرده تا از ظرفیت های موجود در این فرودگاه و منطقه برای جلوگیری از شیوع آن و خدمات رسانی بیشتر استفاده کند که یکی از این بخش ها استفاده از ظرفیت اورژانس هوایی در منطقه است.

نادر ثناگو مطلق مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام روز سه شتبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه شرایط کنونی جامعه نیازمند همراهی و همدلی هر چه بیشتر با هدف مقابله با بحران است، به همین منظور این مجموعه نیز تمام توان خود زا یه کاز بسته تا نقش خود را دز توسعه این همدلی و خدمات رسانی به هموطنان ایفا کند.

یکی از مهم ترین ظرفیت های فرودگاهی این مجموعه، ۶ بالگرد اوزژانس هوایی است که این آمادگی دز فرودگاه بین المللی پیام وجود دارد که تا از این ظرفیت برای خدمات رسانی به اوزژانس هوایی کشور به کار گرفته شود.

ثناگو مطلق عنوان کرد: همچنین با توجه به وجود چندین شرکت تولید کننده مواد آرایشی و بهداشتی دز منطقه، با بالابردن ظرفیت این شرکت ها با هدف تولید هر چه بیشتر و توزیع در بین مردم تلاش شده تا در این عرصه نیز همانند گذشته نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در سال ۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی ، حمل و نقل، توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات هلیکوپتری به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، در مجاورت بودن مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، قرار گرفتن در کنار راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی، گمرک، گذرنامه اختصاصی، بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی پنج استان اقتصادی کشور، نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیک بودن به مراکز تولید میوه، سبزیجات و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی و نزدیکی به مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین المللی پیام، داشتن انبارهای متعدد روباز، وجود ترمینال های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه های پیشرفته را از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام می توان برشمرد.

۵۹ بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته گذشته تاکنون در این استان جان خود را از دست داده اند.

از این تعداد ۲۸ نفر مثبت و ۳۱ نفر مشکوک به کرونا بودنداز ابتدای شیوع ویروس کرونا در البرز تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر با علائم اولیه مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان البرز مراجعه کردند که نتیجه تست ۳۳۹ نفر مثبت اعلام شد .

تا کنون ۶۷۴ نفر بیمار مشکوک و کرونایی از بیمارستان ها نیز ترخیص شده اند.

۵۶ درصد مبتلایان کرونا مردان و ۴۴ درصد بانوان هستند که متوسط سنی مبتلایان نیز ۵۳ سال است

بیشترین فوتی ها به ترتیب بیماران قلبی ، ریوی ، دیابت و تعدادی بیمار سرطانی و کبدی بودند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۸۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟