دستگیری سارق اینترنتی در تربت جام

به گزارش رکنا ، سرهنگ غلام محمد قهستانی فرمانده انتظامی تربت جام گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان و مراجعه به پلیس فتا مبنی بر اینکه مبلغ ۲۰۴ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال از حساب بانکی اش بدون اطلاع او برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد:کارشناسان پلیس فتای تربت جام با انجام اقدامات علمی و فنی عامل برداشت‌های غیر مجاز را در یکی از شهر‌های تهران شناسایی و با دستور قضایی وجوه برداشت شده توقیف وبه حساب شاکی عودت و پرونده برای دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

فرمانده انتظامی تربت جام گفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم مربوطه با راه اندازی یک سایت جعلی و ارسال لینک آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کرد.

سرهنگ قهستانی افزود: این اپلکیشن‌ها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد و به هیچ عنوان نباید آن‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه نصب کرد، به نحوی که استفاده و فعالسازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است.

او در پایان ادامه داد: از شهروندان خواستارم تا در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن‌هایی در فضای مجازی به منظور شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cybepolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟