18 مورد جدید کرونایی در استان مرکزی

به گزارش رکنا ، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک از ثبت ۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به کوید ۱۹ در استان مرکزی تا ظهر روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه در مجموع ۸۵ نفراست.

جمالیان افزود: تعداد افراد مبتلا به بیماری کوید ۱۹ در اراک با ثبت ۲ مورد جدید به ۲۴ مورد رسید، در ساوه با ثبت ۶ مورد جدید به ۱۹ مورد رسید، در دلیجان با ثبت ۴ مورد جدید به ۱۴ مورد رسید.

او اضافه کرد: تعداد افراد مبتلا به بیماری کوید ۱۹ در شهرستان محلات با ثبت ۳ مورد جدید به ۷ مورد رسید، در خمین با ثبت ۲ مورد جدید به ۶ مورد رسید و در فراهان با ثبت یک مورد جدید به ۵ مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با بیان اینکه خوشبختانه در ۴ شهرستان استان مرکزی مورد جدیدی از ابتلا به کرونا نداشتیم بیان کرد: در شهرستان‌های کمیجان ۴ مورد آشتیان ۳ مورد، تفرش ۲ مورد و خنداب یک مورد است که نسبت به آمار قبلی (تا ظهر یک شنبه) تغییری نکرده است.

او ادامه داد: شمار فوتی‌های مبتلا به کرونا در مرکزی هم ۲ مورد افزایش داشته است و تا ظهر دوشنبه به ۹ نفر رسیده که یک مورد به فوتی‌های اراک و یک مورد به فوتی‌های دلیجان اضافه شده است و درکل

۲ نفر در شهرستان اراک، ۳ نفر در شهرستان ساوه و ۴ نفر در شهرستان دلیجان فوتی داشته ایم.

جمالیان ادامه داد: از ابتدای ورود کرونا ویروس به استان مرکزی تا کنون ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا پس از بهبودی از مراکز درمانی استان مرکزی ترخیص شدند.

او تصریح کرد: با رعایت نکات بهداشتی، شستن مداوم دست‌ها و تردد نکردن در مکان‌های عمومی می‌توان به راحتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد و از مردم تقاضا دارم در کاهش انتشار کووید۱۹ ما را همراهی و کمک کنند و فعلا به غیر از مواقع اضطرار از منزل خارج نشوند.

در حال حاضر در مرکز استان مرکزی سایت ویژه بیماری کرونا در بیمارستان آیت الله خونساری اراک دایر شده و افراد مشکوک در این بیمارستان بستری می‌شوند.

طبق اخرین آمار ویروس کرونا ۲۷ استاندر کشور ایران را درگیر کرده و از ابتدای این درگیری هزار و ۵۰۱ نفر در ایران به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۶۶ نفر فوت کرده‌اند و ۲۹۱ نفر نیز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟