دستگیری متخلفان قطع درختان جنگلی در دزفول

به گزارش رکنا، رضا قپانچی پور اظهار کرد: طی گزارش تلفنی همیاران و دوستداران محیط زیست مبنی بر قطع درختان جنگلی در جنگل‌های زاویه شهرستان دزفول توسط افراد سودجو، مأموران یگان حفاظت اداره پارک ملی دز عازم منطقه شدند.

وی افزود: متخلفان به محض رؤیت مأموران متواری شدند اما این چهار متخلف با انجام تحقیقات میدانی دقیق شناسایی و با جمع‌آوری مستندات لازم برای انجام مراحل قانونی به دادگاه شهرستان دزفول معرفی شدند.

رئیس پارک ملی دز عنوان کرد: هرگونه قطع و بوته کنی درختان و گیاهان جنگلی و بومی مطابق با قوانین و مقررات محیط زیست «جرم» است و با متخلفان این عرصه به شدت برخورد می‌شود.

پارک ملی دز واقع در میانرود دزفول با برخورداری از ۱۷ هزار هکتار مساحت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است که در ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقی‌مانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز رویشگاه جنگلی نیمه گرمسیری حاشیه رودخانه دز همچنین از جمله زیستگاه‌های ارزشمند پرندگان بوده که دارای میکروتالاب‌های منحصر به فرد و زیستگاه غنی انواع آبزیان و پرندگان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟