انهدام 2 باند زمین خواری میلیاردی در  البرز

به گزارش رکنا،  سردار عباسعلی محمدیان فرمانده نیروی انتظامی البرز در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: اعضای ۲ باند بزرگ زمین خواری که با جعل اسناد و مدارک، پس از تصاحب زمین‌های بلاصاحب و فروش آن‌ها در استان‌های مختلف، ۱۰ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای مبارزه قاطع با مفسدان واخلال گران نظام اقتصادی و همچنین برنامه‌های اجرایی سال ۹۸ در این زمینه، با توجه به تحقیقات صورت گرفته، تعدادی اراضی بلاصاحب یا صاحب متواری در حوزه استان البرز و استان‌های همجوار که مورد سوء استفاده افراد زمین خوار و جاعل قرار گرفته بود، شناسایی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به آن در دستور کار اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت و اقدامات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری زمین خواران آغاز شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: پیگیری‌های کارآگاهان حاکی از آن بود که تعدادی زمین خوار و جاعل حرفه‌ای با تشکیل ۲ باند، در استان‌های البرز، تهران و برخی از استان‌های شمالی و مرکزی کشور، در امر تصرف و تملک زمین‌های بلاصاحب، فعالیت دارند که بلافاصله اقدامات پلیسی انجام و محرز شد اعضای این باند پس از تصرف املاک بدون صاحب و دریافت مشخصات مالک و ملک، با تهیه مدارک جعلی، مبایعه نامه‌ای را به اسم یکی از اعضای باند تنظیم و اقدام به طرح دعوی علیه مالک اصلی در دادسرا‌های حقوقی سطح استان البرز و تهران و متعاقب آن دریافت سند می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این باند با تطمیع افرادی که دارای نشانی سکونت مشخصی نبودند و انتقال سند به نام این افراد، املاک را در بنگاه‌های معاملات ملکی معامله کرده و به منظور کتمان عمل خود، پول حاصل از فروش املاک را صرف خرید ملک، خودرو‌های گران قیمت و ارز می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: طی استعلام‌های صورت گرفته از بانک‌های اطلاعاتی مسکن، محرز شد در ماه‌های اخیر، چند فقره ملک با ارزش میلیاردی به نام چند نفر از اعضای باند در استان‌های البرز و تهران معامله شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: با تحقیقات گسترده، ۱۰ نفر در قالب اعضای ۲ باند زمین خواری در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از دفاتر کار آن ها، اسناد و مدارک جعلی و مدارک مربوط به املاک مورد نظر کشف شد که حاکی از فعالیت اعضای این باند‌ها در زمینه زمین خواری بود.

سردار محمدیان در خصوص شیوه و شگرد متهمان، گفت: نامبردگان پس از شناسایی زمین‌های بلاصاحب یا صاحب متواری و دریافت استعلام‌های ثبتی و هویتی، مبایعه نامه‌ها را تهیه و به جای فروشنده، خریدار و شاهد در قراردادها، خود اعضا، اقدام به امضا می‌کردند و پس از طی مراحل تشریفاتی، سند تنظیم و سند مالکیت دریافت می‌شد.

وی ادامه داد: در راستای رسیدگی به این پرونده، ۱۲۴ سند و پلاک ثبتی در مناطق با ارزش استان‌های البرز، تهران، مازندران و اصفهان به متراژ تقریبی ۸۰۰ هزار متر مربع با ارزش تقریبی ۱۰ هزار میلیارد ریال کشف شد و ضمن صدور قرار بازداشت موقت برای متهمان پرونده، تحقیقات همچنان برای دستگیری سایر افراد مرتبط با آن‌ها و هم چنین بازداشت پلاک‌های شناسایی شده ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان گفت: از اموال حاصل از این معاملات نامشروع و غیر قانونی ۸ دستگاه خودرو خارجی به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد ریال و ۲ قطعه باغ ویلا به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد ریال خریداری شده که این خودرو‌ها و املاک پس از شناسایی، توقیف شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟