به گزارش رکنا،روزنامه پاتایا نیوز با استناد به وزارت بهداشت این کشور، اولین مرگ در اثر عفونت کرونا‌ویروس را در تایلند را تائید کرد.

براساس این گزارش، یک شهروند 35 ساله تایلندی مبتلا به کرونا‌ویروس درگذشت. در اواخر ژانویه، پزشکان بیماری وی را عفونت تب دنگی تشخیص داده بودند و در اوایل فوریه، آزمایشات ابتلا به کرونا‌ویروس را نشان داد.

به گفته نمایندگان وزارت بهداشت، از ابتدا وضعیت بیمار "بحرانی" ارزیابی شده است. وی از اواخر ژانویه که تشخیص اولیه به وی داده شده، بیمارستان را ترک نکرده است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

تعداد مبتلایان آلوده در چین تاکنون از 79800 نفر فراتر رفته است، 2870 نفر جان باختند، بیش از 41600 هزار نفر نیز درمان شده اند.

موارد ابتلا در خارج از چین، براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 53 کشور جهان، شمار مبتلا‌شدگان از 6 هزار نفر فراتر رفته است و 86 نفر فوتی ثبت شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 547469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟