انهدام باند 7 نفره فیشینگی در شیراز

به گزارش رکنا، سرهنگ حشمت سلیمانی، شنبه در نشست خبری افزود: در پی مراجعه حضوری چند شهروند به پلیس فتا و طرح شکایت با موضوع برداشت غیر مجاز، موضوع در دستور کار کارشناسان این واحد قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان با موضوع‌هایمختلف از قبیل افزایش فالوور (دنبال‌کننده) و ممبر، ثبت‌نام یارانه و سهام عدالت و ... افراد را به درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت و برخی از کاربران بدون توجه به جعلی بودن صفحه، اقدام به وارد کردن اطلاعات بانکی خود می‌کردند و پس از گذشت چند ساعت به صورت غیرمجاز برداشت‌هایی از حساب آنها صورت می‌گرفت.

به اعضای یک سایت، یک باشگاه و یا صفحه اینستاگرام، ممبر (member) یا "عضو" اطلاق می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: با اقدامات فنی و تخصصی، متهمان شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی، تیمی از کارشناسان پلیس فتا به مخفیگاه آنان مراجعه و در قالب چند عملیات ضربتی، هر هفت نفر کلاهبردار را که یکی از آنان زن است، دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان ابتدا منکر عمل مجرمانه خود شدند اما پس از مواجهه ‌با مستندات و ادله‌های دیجیتال پلیس، به بزه ارتکابی اعتراف و اقرار کردند که پنج میلیارد ریال از حساب‌های بانکی مالباختگان به صورت غیر مجاز برداشت کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه از ابتدای سال 98 تاکنون جرایم فضای مجازی ۵۰ درصد افزایش داشته است، گفت: میزان کشفیات این جرایم ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال 97 افزایش یافته است.

سلیمانی افزود: ۸۰ درصد جرایم صورت گرفته در فضای اینترنتی در استان فارس به برداشت غیر مجاز از حساب کاربران و کلاهبرداری اینترنتی اختصاص دارد و به همین سبب کاربران باید دقت کنند که آدرس‌های درگاه‌های بانکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع می‌شود و شهروندان باید در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547369 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟