به گزارش رکنا،به دنبال افزایش هجوم حشره "ساس" در پایتخت فرانسه و آزار و اذیت مسافران و شهروندان فرانسوی، دولت این کشور کمپینی را علیه تخت‌ خواب‌ها و مبل‌ های هتل‌ ها به راه انداخت.

پایگاه خبری "ایندیپندت" در گزارشی نوشت: این حشرات موذی در دهه ۵۰ میلادی در فرانسه از بین رفتند اما اخیراً به دلیل افزایش مسافران در این کشور و مقاوم شدن اینگونه حشرات به سم‌ های به‌ کار گرفته شده، مجدداً گسترش پیدا کرده‌ اند.

در پاسخ به این معضل، دولت فرانسه یک کمپین ملی شامل یک خط تلفن و یک وبسایت اطلاعاتی راه‌ اندازی کرده تا افراد با مشاهده این حشرات گزارش‌های خود را ثبت کنند.

به گزارش وبسایت اطلاعاتی، اتاق‌ هایی که مبلمان و تخت‌ خواب‌ها در آنها وجود دارد بیشترین خطر ساس را دارند؛ این مکان‌ها به دلیل تاریکی بهترین محل برای وجود ساس‌ها هستند.

همچنین در این وبسایت آمده که ساس‌ها موجوداتی به اندازه بذر هستند و از خون انسان‌ ها تغذیه می‌کنند؛ به همین علت، نیش‌ های قرمز رنگی که با خارش همراه هستند، بر روی افراد به جای می‌ گذارند؛ این موجودات می‌ توانند بدون تغذیه بیش از ۹۰ روز زنده بمانند.

این معضل در پاریس بیشتر از دیگر نقاط فرانسه به چشم می‌خورد و تمامی هتل‌ها و خانه‌های مسکونی را درگیر کرده است.

بنیامین گیرویکس کاندید اخیر شهرداری پاریس که به علت رسوایی جنسی‌اش از انتخابات کناره‌گیری کرده بود، بخشی از فعالیت‌های انتخاباتی خود را به رفع این مشکل اختصاص داده بود؛ او وعده اختصاص ۱۰۰ تخت جدید به جای تخت‌ های فرسوده را داده بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 546155 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟