گشایش موقت مرز مهران در راستای کرونا

به گزارش رکنا ، نماینده ایلام در مجلس با بیان اینکه حجم زیادی کالا در مرز مهران و گمرک ایران به بهانه کرونا انباشت شده است گفت: از شب گذشته این مرزبه صورت موقت بازگشایی شده و قرار است شنبه هفته آتی درباره وضعیت مرز تصمیم گیری شود.

سلام امینی درباره آخرین وضعیت بازگشایی مرز مهران گفت: به دلیل ویروس کرونا که چند هفته‌ای است کشورمان را دچار مشکلات کرده است و گرفتار آن شده‌ایم برخی همسایگان ایران و به ویژه کشور عراق مرز مهران را بسته و ورود مسافر را از مرز مهران به سمت عراق مسدود کرده‌اند.

وی افزود:‌ با آنکه مردم و مسئولین ایرانی نکات بهداشتی لازم را برای تردد از مرز مهران رعایت کرده‌اند اما طرف عراقی یک هفته‌ای بود که مرز عراق از سوی ایران بسته بود.

نماینده ایلام در مجلس گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته از شب گذشته مرز مهران بازگشایی شده و کالاهای ایرانی می‌توانند به صورت موقت به کشور عراق صادر شود و قرار است از روز شنبه هفته آینده تردد از این مرز عادی شود.

امینی درباره تاثیر مرز مهران در میزان مبادلات ایران و عراق گفت: حجم زیادی بار و اقلام و کالا از طریق مرز مهران به عراق صادر می‌شود. که وقتی این مرز مسدود بود حجم زیادی از کامیون و تریلی در صف انتظار بودند تا بتوانند بار و جنس و کالای تلمبار شده خود را به این کشور صادر کنند. این در حالی است که پیش از این طرف عراقی سفارش واردات این کالا و اجناس را داده بود.

وی تصریح کرد: وقتی مرز مهران باز است تعاملات اقتصادی ایران و عراق منجر به بهبود تولید و اشتغال دو کشور شده و کارگران از این موضوع راضی هستند. ولی مسدود بودن این مرز و گمرک‌های دو کشور منجر به افزایش نگرانی دغدغه و استرس بین دو طرف خواهد شد. این در حالی است که مسدود بودن این مرز در اقتصاد ایران تاثیر منفی دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟