دستگیری 25  شکارچی و 3 سارق در گنبدکاووس

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدرضا سراوانی روز دوشنبه  اظهار داشت: شکارچیان متخلف که هر کدام یک اسلحه شکاری دارای مجوز داشتند، صرفا به دلیل نقض طرح ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر حاضر در تالاب بین المللی آلاگل، با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و تحویل این مرجع شدند.

وی افزود: امسال شکار پرندگان مهاجر به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست گلستان در آبگیرها و تالاب‌های بین‌المللی این استان بویژه سه تالاب "آلاگل، آلماگل و آجی گل" و سد دانشمند واقع در منطقه شمالی گنبدکاووس ممنوع اعلام شده است.

غلامرضا کریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس در توضیح ممنوعیت شکار پرندگان در تالاب‌های بین‌المللی این شهرستان گفت: در پی بروز تلفات در بین جمعیت پرندگان مهاجر در میانکاله، مجوزهای صادره لغو و شکار این پرندگان ممنوع شد و افزون بر آن، مهلت قانونی شکار در مجوزهای صادره نیز تا دوم اسفند تعیین شده بود.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان با تشریح اقدامات این هنگ برای حفظ امنیت منطقه گفت: با تلاش ماموران گروهان مرزی کرند و به دنبال شکایت یکی از اهالی این روستا مبنی بر سرقت دو راس گوسفند، پیگیری‌ها آغاز و ماموران مرزبانی موفق شدند، سه سارقی را که با همدستی یکدیگر اقدام به دزدی کرده بودند، شناسایی و دستگیر نمایند.

وی بابیان اینکه گوسفندان سرقت شده به صاحب آن تحویل شد، تصریح کرد: سارقان نیز با تشکیل پرونده جهت سر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شدند.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین کشف ۱.۵ لیتر مشروبات الکلی از یک خودروی زانتیا و کشف یک دستگاه فلزیاب و ۲۵ گرم تریاک از یک خودروی پراید را از دیگر اقدمات ماموران این یگان نظامی در ۷۲ ساعت گذشته اعلام کرد و افزود: مواد مکشوفه در جریان برپایی ایست و بازرسی موقت درسه راهی اینچه‌برون گنبدکاووس به دست آمد که به همراه دو متهم دستگیر شده، تحویل مرجع قضایی شدند.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟