شناسایی 2 واحد متخلف صنعتی در همدان / حکم آنها چیست؟

به گزارش رکنا ، معصومه پارچیان،رییس اداره محیط زیست شهرستان بهار گفت: چندی پیش کارکنان ۲ واحد متخلف واقع در شهرک صنعتی لالجین با استفاده از یک پیمانکار بدون مجوز اقدام به انتقال پسماند و رهاسازی آن در اراضی کشاورزی کرده بودند.

او اضافه کرد: مسوولان این ۲ واحد متخلف شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند که طبق رای قاضی آن‌ها به جمع آوری پسماند و پرداخت جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

پارچیان ادامه داد: با توجه به اینکه پیمانکار مورد اعتماد و دارای مجوز قانونی برای جمع آوری و دفن اصولی پسماند شهرک صنعتی لالجین پیش بینی شده برخی واحد‌های تولدی برای پرداخت نکردن هزینه با رقم اندکی اقدام به بکارگیری پیمانکار‌های بدون مجوز برای جابجایی و دفن پسماند می‌کنند.

او افزود: پیش از انعقاد قرار داد با این پیمانکار دارای مجوز، واحد‌های صنعتی اقدام به رهاسازی پسماند در رودخانه «قوری چای» و اراضی کشاورزی حوالی شهرک صنعتی می‌کردند که این وضعیت با پیگیری‌های صورت گرفته ساماندهی شد.

رییس اداره محیط زیست بهار بیان کرد: پیشتر نیز ۲ واحد فعال در شهرک صنعتی لالجین اقدام به دپو پسماند در جلوی این واحد‌ها کرده بودند که ملزم به جمع آوری پسماند و پرداخت جریمه نقدی در حق دولت شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟