شبکه 6 نفره قاچاق شمش پلاتینیوم در مهاباد متلاشی شد

به گزارش رکنا، غلامرضا عبده روز دوشنبه  افزود: درپی دریافت گزارش‌هایی از سوی جوامع محلی مبنی بر خرید و فروش اشیای عتیقه توسط افرادی در سطح شهر موضوع در دستور کار یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با رصد اطلاعاتی شبانه‌روزی توسط فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی، عوامل شبکه قاچاق اشیای عتیقه‌ طی عملیاتی هوشمندانه حین خرید و فروش دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه این شبکه مدتی بود که به صورت مخفیانه در شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کرد، ادامه داد: در این عملیات چهار نفر از اعضای شبکه به همراه یک دستگاه خودرو و ۲ شمش مشکوک به پلاتینیوم و طلا دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل نیروی انتظامی مهاباد داده شدند.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد عنوان کرد: طی بازجویی و با همکاری یکی از دستگیرشدگان، ۲ نفر دیگر از اعضای این شبکه دستگیر و ۲۲ شمش مشکوک به پلاتینیوم از آنها کشف و ضبط شد که کارشناسان در حال بررسی و تایید اصالت آنها هستند.

«عبده» تاکید کرد: بررسی‌های بیشتر جهت کشف اشیای عتیقه دیگر که طبق اظهارات عوامل نفوذی در دست قاچاقچیان است، ادامه دارد.

امسال این اولین مورد دستگیری عوامل مربوط خرید و فروش عتیقه در مهاباد است که موجب دستگیری ۶ نفر شده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و از شهرهای تاریخی استان با جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی به شمار می‌رود که دارای ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟