زلزله 5/8 ریشتری در خوی + فیلم
حجم ویدیو: 2.79M | مدت زمان ویدیو: 00:00:22

به گزارش رکنا ، این زمین لرزه امروز ۴ اسفند در ساعت ۹:۲۲دقیقه قطور در خوی را لرزاند.

این زلزله ۵/۸ ریشتری در حوالی سلماس و خوی رخ داد.

در عمق ۶ کیلومتری زمین در ۱۷ کیلومتری قطور، ۳۱ کیلومتری خوی و ۳۲ کیلومتری زر آباد آذربایجان غربی را لرزاند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در خصوص این زمین لرزه افزود: تیم های ارزیاب به محل برای برآورد خسارات احتمالی اعزام شده و اطلاعات تکمیلی اعلام می شود.

زلزله خوی

اعزام تیم‌های ارزیاب به استان زلزله زده آذربایجان غربی

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین جزئیات زلزله آذربایجان غربی حوالی قطور گفت: تیم‌های ارزیاب از نزدیک‌ترین پایگاه‌ها به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم با توجه به تراکم کم جمعیت منطقه، خسارت جانی و مالی زیادی نداشته باشیم و منتظر هستیم تا اولین گزارشات را دریافت کنیم.

سلیمی تصریح کرد: بالگرد‌ها آماده پرواز هستند و اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد، می‌توانیم به صورت هوایی هم امدادرسانی را انجام دهیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: این زلزله ۴۳ روستا را تحت تأثیر قرار داده و هنوز خسارتی گزارش نشده است.

سلیمی با اشاره به گزارش نهایی زمین لرزه آذربایجان غربی گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری در عمق ۶ کیلومتری و شعاع ١٥ کیلومتری ۳۲ روستا را تحت تأثیر قرار داد.

وی ادامه داد: ۱۵۷۹۰ نفر تحت تأثیر این زلزله قرار گرفتند و اکثریت روستا‌ها در مناطق کوهستانی و صعب العبور بودند.

سلیمی با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب بیان کرد: ۵ تیم عملیاتی و ارزیاب (۳ تیم به خوی و ۲ تیم به سلماس) اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد‌: گزارش خسارت جزئی و ترک خوردگی در روستا‌های خوی، قطور، بلجوک، درنالیک، رازی، گوگرد، حبش، حصار، هندوان، سلماس، بوشحاران و گریاویج دریافت شده است.

تصاویری از زلزله صبحگاهی خوی

زلزله خوی

مصدومان زلزله قطور به 75 نفر رسیدند

رییس فوریت‌های پزشکی خوی اعلام کرد: تاکنون تعداد مصدومان زلزله قطور به ۷۵ نفر رسیده است و همچنان برخی از مصدومان پذیرش می‌شوند.

مجتبی قمری اصل افزود: بیشتر این افراد با مصدمیت جزئی به مراکز فورتی های پزشکی مراجعه می کنند و تنها ۶ نفر از آنان بستری هستند.

وی اضافه کرد: بخش اورژانس بیمارستان «قمربنی هاشم» این شهرستان آماده پذیرش مصدومان است اما در برخی از موارد آنان به سایر مراکز درمانی نیز مراجه می کنند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین یا ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح امروز، یکشنبه حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۹، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری قطور، ۳۱ کیلومتری خوی و ۱۱۵ کیلومتری شهر ارومیه بود اما لرزه را مردم در شهرستان‌های ارومیه، تبریز، اسکو، سلماس و سهند نیز احساس کردند.

طی ۱۰ روز گذشته پنج زمین لرزه دیگر، منطقه قطور خوی را لرزانده بود که البته خسارتی نداشت.

 ۲۵ روستا بین ۲۰ تا ۹۰ درصد تخریب داشته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟