کلاهبرداری تلفنی با شگرد برنده شدن /شیادان در دام پلیس قم

به گزارش رکنا، سرهنگ علی موالی در گفت و گویی، بیان کرد: مردم بایستی هوشیار باشند تلفن همراه، اس‌ام‌اس و عابربانک سه ضلع اصلی کلاهبرداری‌ تلفنی است، برخی شیادان با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم، حساب‌های بانکی آن ها را به روش های مختلف خالی می‌کنند.

وی تسریع کرد: حیله هایی مانند برنده خوش‌شانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی، سفر هدیه به زیارت اماکن مقدس، موفقیت در قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی مواردی هستند که کلاهبرداران تلفنی جهت فریب مال باختگان از آن استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم افزود: این شیادان به قدری مسلط و به طرق مهندسی اجتماعی حرفه‌ای عمل می‌کنند که اقشار مطلع و تحصیلکرده جامعه هم ممکن است مورد فریب آن ها واقع شوند.

وی گفت: در بیشتر موارد این کلاهبرداران با جعل عناوینی فریبنده، از طریق تلفن همراه یا پیامک با مالباختگان ارتباط اولیه را برقرار می‌کنند.

موالی ادامه داد: در تازه ترین شگردها، کلاهبرداران طی تماس با افراد و اطمینان از فعال بودن سامانه بام یا اپلیکیشن بله آن ها با جلب اعتماد به وسیله مهندسی اجتماعی اطلاعات لازم من جمله اطلاعات هویتی و کدملی قربانی را بدست آورده و و پس از گرفتن کد ارسالی به شماره تماس وی به حساب آن ها دسترسی پیدا کرده و اقدام به انتقال غیر مجاز وجوه به صورت اینترنتی می کنند.

رییس پلیس فتا استان قم به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک های مشکوک و تماس های تلفنی تحت عنوان برنده شدن، با مراجعه حضوری به بانکها و تماس تلفنی با شماره های رسمی صدا و سیما از صحت گفته های فرد تماس گیرنده مطلع شده و فریب پیام ها و تماس های این چنینی را نخورند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟