انهدام باند سرقت خانه ها در بانه

به گزارش رکنا، سرهنگ رسول کرمی چگینی روز سه‌شنبه اظهار داشت: ماموران انتظامی بانه با انجام کارهای اطلاعاتی یک باند سه نفره سارقان با ۱۲ فقره سرقت منازل و یک سارق به عنف حرفه ای که با شگردی خاص اقدام به سرقت خودرو می‌کرد را دستگیر کردند.

وی افزود: در پی چندین فقره سرقت از منازل در بانه و شهرهای همجوار موضوع دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت که با انجام کارهای اطلاعاتی سه نفر از سارقان شناسایی و دستگیر شدند و در تحقیقات اولیه به ۱۲ فقره سرقت از منازل با همدستی ۲ مالخر اعتراف کردند.

سرهنگ کرمی چگینی با اشاره به دستگیری یک سارق به عنف نیز تاکید کرد: ماموران پلیس آگاهی در حین گشت زنی در شهر به یک دستگاه خودروی پراید عبوری که یک نفر به صورت نیمه بی هوش در داخل آن بود، مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی بانه یادآور شد: راننده خودرو با مشاهده ماموران قصد متواری شدن را داشت که توسط ماموران دستگیر و مورد بازرسی بدنی قرار گرفت و یک قبضه کلت کمری با ۲ خشاب و ۱۲ عدد فشنگ جنگی از او کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته و با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که سارق به عنف ساکن شهرستان خرمدره استان زنجان و دارای سوابق متعدد در سرقت به عنف است که در نهایت این فرد به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ چگینی اظهار داشت: مهتم این خودرو را به صورت دربستی از شهرستان تبریز کرایه کرده و در بین راه با استفاده از بیسکویت آغشته به مواد بیهوشی راننده خودرو را بیهوش و کیسول سی ان جی و باندهای خودرو را فروخته و قصد داشت خودرو را با راننده بیهوش در اطراف بانه رها کند که با تلاش ماموران دستگیر شد.

وی اضافه کرد: با اعتراف سارق پرونده مقدماتی تشکیل و برای ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی بانه گفت: پلیس به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به شهروندان است و با اخلالگران نظم و امنیت جامعه به شدت برخورد می کند و اجازه نمی دهد که اخلالگران امنیت و نظم و آرامش جامعه را برهم بزنند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد با توجه به شگرد سارقان از منازل فاقد حفاظ، نسبت به استحکام درب و پنجره منازل خود اقدام و اشیا قیمتی خود را در مکانی امن نگهداری کنند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟