دستگیری 3 جاعل مدارک مسافرتی و هویتی در جنوب غرب تهران

به گزارش رکنا، رئیس پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی پایتخت  گفت:جاعلان که خود از اتباع غیرمجاز بودند در قبال دریافت مبالغ هنگفتی اقدام به جعل، و صدور کارت های اقامتی و تردد برای سایر اتباع می کردند.

سرهنگ "نجم الدین رشیدی" در تشریح این خبر،گفت:روز گذشته مأموران پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در حین گشت زنی اطلاعاتی خود در حوالی میدان آزادی به احدی از اتباع خارجه مشکوک که پس از بررسی مدارک هویتی این تبعه بیگانه مشخص شد که مدارک وی جعلی بوده و هیچگونه وجاهت قانونی ندارد،لذا این شخص برای تحقیقات بیشتر به پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی پایتخت انتقال داده شد.

وی ادامه داد:مأموران پلیس با انجام بررسی های تکمیلی خود و پس از شنیدن اظهارات اولیه فرد دستگیر شده،دریافتند که وی این کارت را از یکی از شهرستان های اطراف پایتخت در جنوب غرب تهران تهیه کرده است.

رئیس پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به شناسایی محل اختفای افراد جاعل در حوالی رباط کریم،تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات مقدماتی،مشخص شد که این اقدام مجرمانه از سوی 3نفر از اتباع غیرمجاز انجام گرفته و عاملان دخیل در پرونده با شناسایی اتباعی که فاقد مدارک اقامتی مجاز بوده در قبال دریافت مبالغی بین10 الی 50 میلیون ریال برای آنها کارت های هویتی و اقامتی جعلی صادر می کردند.

سرهنگ رشیدی ادامه داد:نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مقام قضایی قرار گرفت که در این راستا مأموران پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی در روز بیست و هفتم بهمن ماه به مخفیگاه این اتباع جاعل اعزام و موفق شدند در یک اقدام عملیاتی هر 3نفر را دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه پنجم انتقال و آنها را تحت بازجوئی اولیه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه از مخفیگاه این افراد تعدادی کارت جعلی و فاقد اصالت کشف شد خاطر نشان کرد: متهمان به منظور سیبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟