مرگ دردناک پناهجویان نیجر هنگام توزیع غذای رایگان

به گزارش رکنا ، در یک حادثه که روز دوشنبه در جنوب شرقی کشور آفریقایی نیجر رخ داد، 20 پناهجو که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان شکل می‌دادند حین هجوم برای دریافت کمک‌های نقدی و امدادی بشردوستانه به دلیل ازدحام جمعیت به زمین افتاده و جان باختند.

این حادثه در جنوب شرقی کشور نیجر رخ داد. یک مسئول پزشکی نیجر با تایید این حادثه گفت که 20 تن جان باخته و 10 نفر مجروح شدند.

این حادثه در یک مرکز فرهنگی ویژه جوانان در مرکز «دیفا» یکی از شهرهای مهم منطقه رخ داد. این شهر میزبان حدود 120 هزار آواره نیجریه‌ای است و نیروهای گروه تروریستی بوکوحرام نیز بعضا به آن حمله می‌کنند.

مرگ در نیجر

یک مقام نیجری نیز در این زمینه گفت که آوارگان پس از شنیدن خبر توزیع پول و غذا با طی مسافت طولانی خود را از اردوگاه‌ها به این منطقه رساندند، اما به دلیل ازدحام جمعیت و عجله مردم برای دریافت کمک‌های امدادی، برخی که ضعیف‌تر بودند به زمین افتاده و جان خود را از دست داده یا مجروح شدند. به دنبال این حادثه تیم‌های امدادی بلافاصله وارد عمل شده و مجروحان را به مراکز درمانی انتقال دادند.

در حادثه‌ای مشابه در هفته‌های گذشته نیز ۱۳ دانش آموز یک مدرسه ابتدایی در پایتخت کنیا هنگام ترک مدرسه به دلیل ازدحام جمعیت جان خود را از دست دادند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟