کلاهبرداری در قالب فروش خودروهای لوکس زیر قیمت/دستگیری کلاهبردار 800 میلیونی در شیراز

به گزارش رکنا ، سرهنگ "حشمت سلیمانی" بیان کرد: در پی ارجاع چند فقره پرونده با مضمون اینکه فردی کلاهبردار با سوء ‌استفاده از اعتماد کاربران، اقدام به کلاهبرداری 800 میلیون ریالی از شاکیان کرده و توانسته این مبلغ را با عنوان بیعانه از آنان بابت خرید خودروهای لوکس زیر قیمت بازار اخذ کند.

وی گفت: شهروندان پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی و قبل از هرگونه واریز وجهی، از کم ‌و‌کیف خدمات یا کالا و نیز هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

سرهنگ "سلیمانی" خاطر نشان کرد: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی مطلع شدند که فرد کلاهبردار با مطرح کردن قیمت اغوا‌کننده خودروهای زیر قیمت بازار به دلیل موعد سر رسید چک بانکی، توانسته مبلغ مورد نظر را از قربانی‌های خود اخذ کند.

این مقام انتظامی گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات لازم در فضای سایبر، متهم را که فردی حدوداً 28 ساله بود را شناسایی و دستگیر و به همراه مستندات برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار دادند.

این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های آگهی محور به تبلیغات فریبانه اعتماد نکنند و تحت هیچ شرایطی بیعانه پرداخت نکنند و معامله را حتما حضوری انجام داده و قولنامه بین طرفین با امضای دو شاهد صورت بگیرید؛ زیرا ممکن است کالای خریداری شده مسروقه باشد که عواقب خاص خود را در پی خواهد داشت.

سرهنگ "سلیمانی" افزود: اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی و تحت‌تاثیر قرار گرفتن تبلیغات اغوا‌کننده آنها، ناآشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی و عدم شناخت راه‌های تشخیص کالای مسروقه از جمله دلایل به دام افتادن افراد است.

رئیس پلیس فتا فارس ضمن هشدار به شهروندان در خصوص خرید در بستر سایت‌های آگهی محور، تصریح کرد : خریداران بایستی توجه کنند که ترجیحاً از ساکنان شهر خود به صورت حضوری خرید کنند و همچنین قرار گذاشتن در شعب بانک ها و انتقال پول پس از دریافت کالا از امن ترین روش‌های معامله می‌باشد و از طرفی کاربران باید توجه داشته باشند حتما از کسانی خرید کنند که امکان ملاقات حضوری آنها پیش از انجام معامله فراهم است و قبل از خرید، کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی)‌ گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟