کشف 29 کیلو طلای قاچاق در کردستان

به گزارش رکنا، علی خداویسی با اشاره به کشفیات ارز قاچاق در استان کردستان طی سال جاری، اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال ۳۴۹ هزار و ۷۰۰ دلار و بیش از ۲۹ کیلوگرم طلا قاچاق کشف و ضبط شد.

خداویسی در خصوص دستگیری متهمین قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۵۰۴ متهم دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است و در همین‌خصوص ۵۶ باند متلاشی و چهار هزار و ۲۷۶ پرونده قضایی برای متهمین تشکیل و یک هزارو ۴۹۴ وسیله نقیله توقیف شد.

وی با بیان کاهش ۷۲ درصدی کشفیات قاچاق دام نسبت سال گذشته گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲ هزار و ۴۶۵ راس احشام قاچاق کشف شد که در مدت مشابه سال گذشته این میزان هشت هزارو ۹۱۸ راس بود.

خداویسی در خصوص کشفیات کالاهای سلامت محور قاچاق افزود: در ۱۰ ماهه امسال با کاهش ۵۵ درصدی ۵۴۰ هزار و ۸۲۰ قلم لوازم آرایشی بهداشتی و افزایش ۴۰ درصدی پنج میلیون و ۶۰۷ هزار و ۲۶۳ قلم داروی قاچاق، پنج هزارو ۹۷۸ کیلوگرم چای قاچاق و با کاهش ۸۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بازه زمانی کشف شد.

وی با تاکید بر کاهش قاچاق سیگار در مقایسه با سال قبل ادامه داد: با کاهش ۱۳ درصدی، طی ۱۰ ماهه امسال ۴۴ میلیون و ۵۵۴ هزارو ۶۶۲ نخ سیگار قاچاق کشف شد که در مدت مشابه سال گذشته ۵۱ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۶۵۹ نخ سیگار قاچاق کشف شد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان افزود: با کاهش ۴۲ درصدی ۹ هزار و ۳۲۱ دستگاه موبایل، شش هزارو ۶۰ دستگاه صوتی و تصویری، هفت هزارو ۵۵۸ دستگاه لوازم خانگی و ۴۹ هزار و ۵۷۵ قطعه لوازم یدکی به ظن قاچاق طی ۱۰ ماهه امسال کشف شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟