دستگیری محتکر 2500 تن برنج در مراغه

به گزارش رکنا ، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از صدور حکم قطعی ۱۸ میلیارد ریالی برای احتکار ۲ هزار و ۵۰۰ تن برنج در مراغه خبر داد.

سیداحد یوزباشی در این خصوص اظهار کرد: با دریافت گزارش احتکار برنج خارجی دپو شده در انبارهای یک شرکت خصوصی، سریعاً اکیپ گشت مشترک تعزیراتی به محل اعزام و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بازرسی انجام شده با حضور نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت و اطلاعات مراغه مشاهده شد که کامیون‌های حامل در صف و زنجیره‌ای نسبتاً طولانی مشغول تخلیه محموله از نوع برنج وارداتی هستند که پس از بررسی‌ها مشخص شد برنج‌های مذکور از مبدأ اسکله شهید رجایی بندرعباس به این مقصد رسیده و بنا به اظهارات متولیان و مسئولین انبار کارخانه علاوه بر دپوی آن حجم از کالا، مقرر بود در ساعات آتی نیز محموله ۲۳ تن برنج به انبار مورد نظر منتقل و تخلیه شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به دلیل حجم غیر معمول و کثرت کالا و اینکه نوع آن از کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه و گروه اول است و با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان وارد کشور شده بود، پرونده در شعبه مورد رسیدگی و نهایتا شرکت ملزم به فروش کالای مورد نظر، مطابق موازین در شبکه اصلی و مجاری قانونی شده و مدیرعامل به پرداخت ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد که حدود ده درصد از میزان ارزش ریالی کالا است.

یوزباشی تصریح کرد: رأی صادره قطعی بوده و در شعبه اجرای احکام اداره کل تعزیرات حکومتی استان در حال انجام است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟