دستگیری کلاهبردار 100 میلیونی در همدان

به گزارش رکنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز یکشنبه بیان کرد: دی ماه امسال یک شهروند برای خرید اینترنتی به سایت مراجعه کرده و اطلاعات حساب بانکی خود را وارد یک صفحه جعلی (فیشینگ) کرد.

وی اضافه کرد: فرد متخلف با به دست آوردن اطلاعات بانکی مالباخته در چند نوبت اقدام به سرقت اینترنتی از حساب او کرده و ۱۰۰ میلیون تومان به سرقت برد.

رییس پلیس فتا استان همدان ادامه داد: با توجه به اینکه پیامک بانک این فرد فعال نبوده، مالباخته پس از گذشت بیش از یک ماه به دنبال مراجعه به بانک متوجه سرقت از حساب بانکی اش شد.

سرهنگ سرخوش نهاد گفت: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا، عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی این شخص شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

وی از شهروندان خواست پیش از مراجعه به یک سایت نسبت به اصلی بودن یا جعلی نبودن آن اطمینان حاصل کنند همچنین از فروشگاه های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیک اقدام به خرید کنند.

رییس پلیس فتا استان همدان افزود: همچنین شهروندان نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف و پیامک بانک اقدام کرده تا زمینه بروز سرقت از حساب بانکی را سلب کنند.

طبق گفته فرمانده انتظامی استان همدان 10 ماهه سالجاری یک هزار و ۳۰۰ فقره پرونده در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان تشکیل و ۲۷۴ متهم دستگیر شدند که بیشتر پرونده ها در حوزه مالی،

برداشت غیرمجاز، کلاهبرداری اینترنتی و مزاحمت اینترنتی بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟