ورود دستگاه قضایی هرمزگان به ساماندهی شتر‌های سرگردان

به گزارش رکنا ، علی صالحی ، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با ورود دستگاه قضایی به موضوع ساماندهی شتر‌های سرگردان، تعداد ۱۹ هزار و دویست نفر شتر پلاک کوبی و احراز هویت شد.

صالحی افزود: بر اساس آمار ارائه شده توسط اداره کل جهاد کشاورزی استان، در پی ورود دستگاه قضایی به موضوع ساماندهی شتر‌های سرگردان، از مجموع حدود ۲۱ هزار نفر شتر موجود در مناطق مختلف استان، تعداد ۱۹ هزار و دویست شتر پلاک کوبی و احراز هویت شده اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ، بر لزوم تسریع در روند شناسایی و پلاک کوبی این احشام توسط دستگاه‌های مسئول با رعایت حقوق حیوانات به منظور اجتناب از آزار و آسیب دیدن آن‌ها و تکمیل روند احراز هویت آن‌ها تا پایان سال جاری تأکید کرد.

صالحی گفت: ساخت آبشخور مناسب و متعدد برای این احشام توسط اداره کل جهاد کشاورزی را ضروری است و این موضوع در کاهش حوادث جاده‌ای ناشی از تردد آن‌ها در محور‌های مواصلاتی استان حائز اهمیت است.

حدود یک ماه پیش رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد، در پی مخاطرات ناشی از تردد شتر‌های سرگردان در محور‌های مواصلاتی این استان و بروز حوادث ناگوار، به منظور صیانت از حقوق عامه و با مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، دستورات فوری جهت جمع آوری و هویت گذاری این احشام به دستگاه‌های مسئول از جمله اداره کل جهاد کشاورزی استان هرمزگان صادر شده است.

صالحی هشدار داده بود، در صورت استنکاف مالکان از جمع آوری و هویت گذاری شتر‌های خود، نسبت به برخورد قانونی و توقیف و ضبط احشام رها شده و بلاصاحب اقدام خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543183 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟