به گزارش رکنا،در پی غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان روهینگیایی در آب‌های ساحلی بنگلادش دست کم ۱۴ نفر کشته شدند و حدود هفتاد نفر به وسیله نیروهای امدادی نجات یافتند.

مقامات محلی در بنگلادش با اعلام این خبر تصریح کردند که پناهجویان حادثه دیده قرار بود با قایق از بنگلادش راهی مالزی شوند.

در حالی که عملیات امداد و نجات همچنان در آب‌های مشرف به جزیره سنت مارتین واقع در خلیج بنگال ادامه دارد فرمانده گارد ساحلی بنگلادش اعلام کرده است که هفتاد نفر در جریان این عملیات زنده از آب بیرون آورده شده و دست کم چهارده نفر نیز جان خود از دست داده‌‌اند.

شمار زیادی از شهروندان روهینگیای میانمار که به دلیل خشونت توسط مقامات محلی از این کشور گریخته و به بنگلادش پناه آورده‌اند برای گریز از فقر و فلاکت و شرایط دشواری که در اردوگاه‌های بنگلادش با آن دست و پنجه نرم می‌کنند راهی کشور مالزی می‌شوند تا در آنجا زندگی بهتری را جستجو کنند.

سخنگوی گارد ساحلی بنگلادش نیز گفته است که دو قایق بزرگ حامل پناهجویان روهینگیایی دوشنبه شب سواحل منطقه «بازار کاکس» را به مقصد مالزی ترک کردند. به گفته مقامات محلی سفر پناهجویان روهینگیایی به سوی مالزی عموما از سوی قاچاقچیان انسان تدارک و برنامه ریزی می‌شود.

نیروهای امنیتی بنگلادش از سال گذشته میلادی تا کنون بیش از ۵۰۰ روهینگیایی را هنگام عزیمت غیر قانونی به سوی مالزی در روستاه‌های ساحلی و یا بر روی قایق‌هایی که پناهجویان را حمل می‌کرد، متوقف و دستگیر کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود که هفت قاچاقچی انسان سال گذشته میلادی در جریان درگیری با نیروهای پلیس محلی کشته شده‌اند.

شمار افراد روهینگیا که سال ۲۰۱۵ از بنگلادش و میانمار گریخته و تلاش کرده‌اند خود را به کشورهای تایلند، مالزی یا اندونزی برسانند حدود ۲۵ هزار نفر گزارش شده است. گفته می‌شود که صدها تن نیز در این میان بر اثر حوادث مختلف در جریان سفر جان باخته‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 542566 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟