انهدام باند 4 نفره سارقان اینترنتی در کردستان

به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: اعضای یک باند چهار نفره سارقان اینترنتی که با ترفند‌های مختلف، یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ مهدی دانش پورگفت: با ورود پرونده‌هایی با عنوان برداشت از حساب شهروندان در شهر‌های مختلف استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت و رصد‌ها در فضای مجازی و اقدامات اطلاعاتی انجام شد.

او افزود: با توجه به مستندات کشف شده توسط کارشناسان این پلیس و مدارک ارائه شده توسط شاکیان، کارآگاهان پلیس فتا متوجه شدند کانال تلگرامی و صفحه‌ای در اینستاگرام با موضوعات فروش شارژ ارزان، ماهواره جیبی، همسریابی، ماساژور و موارد دیگر به صورت گسترده، اقدام به فریب، کلاهبرداری و کسب اطلاعات مالی افراد می‌کند.

سرهنگ دانش پور بیان کرد: بعد از بررسی‌های این پلیس چهار نفر به عنوان مجرم در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی شدند و از محل اختفای متهم اول چند دستگاه سیستم کامپیوتری، گوشی تلفن هوشمند، چندین سیم‌کارت و کارت بانکی با اسامی مختلف کشف و ضبط شد.

او یادآور شد: در ادامه بازجویی و تحقیقات، متهم اعتراف کرد چند شریک دیگر دارد که با طراحی سایت‌های جعلی با عنوان مختلف از جمله «صیغه یابی» فعالیت می‌کنند که با دستور قضایی متهمان دیگر نیز شناسایی و دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شدند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان به مردم هشدار داد به‌هیچ وجه فریب افراد تبهکار را نخورده و ضمن بی توجهی به تبلیغات واهی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، مشخصات بانکی خود را در آن‌ها وارد نکنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با پلیس فتا در ارتباط باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟