پلمب کارگاه شوینده های غیر مجاز در نهاوند

به گزارش رکنا ، دکتر مومنعلی دارابی، رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد شوینده غیرمجاز در یک کارگاه غیرمجاز در نهاوند کشف و این کارگاه پلمپ شد.

او افزود: این مواد شوینده غیر بهداشتی بیشتر شامل مایع دستشویی و ظرف‌شویی بود که پس از دریافت گزارشی مردمی مبنی بر تولید مواد شوینده به‌صورت غیرقانونی دریکی از مناطق نهاوند بازرسان شبکه بهداشت به این مکان اعزام شدند و با هماهنگی قضایی این واحد غیر مجاز پلمپ شد.

دارابی گفت: این کارگاه غیرمجاز تولید مایع دستشویی و ظرف‌شویی در حدود ۱۰ کیلومتری جاده نهاوند قرار دارد که به‌صورت غیرمجاز و کاملاً غیربهداشتی اقدام به تولید مایع دستشویی و ظرف‌شویی می‌کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با اشاره به بازرسی از این مکان بیان کرد: توسط بازرسان نظارت بر مواد غذایی و آرایش بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و اماکن نیروی انتظامی این مکان غیرمجاز کشف و پلمپ شد.

دارابی گفت: این کارگاه با استفاده از مواد اولیه کاملاً غیربهداشتی، شیمیایی و غیراستاندارد اقدام به تولید مواد شوینده می‌کرد.

او ادامه داد: این کارگاه فاقد هرگونه مجوز فعالیت از اداره استاندارد، صنعت و معدن و نیز دانشگاه علوم پزشکی بوده است به همین دلیل پلمپ شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: پس از بازرسی‌ها از این کارگاه ۱۳۲ گالن ۱۰ کیلوگرمی مواد شوینده، ۳ بشکه ۱۶۰ کیلوگرمی محلول، ۲ بشکه ۲۰۰ کیلوگرمی اسیدسولفوریک و ۴ گالن اسانس و نمک صنعتی و دیگر مواد غیر مجاز کشف شد.

دارابی بابیان اینکه در بحث سلامت شهروندان باکسی تعارف نداریم، گفت: درمجموع از این کارگاه بیش از ۲۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد کشف‌شده کاملاً غیربهداشتی و غیرمجاز تولیدشده کشف‌ شده است.

او ادامه داد: این مکان با دستور قضایی و با حضور نیروی انتظامی پلمپ و مسئول این کارگاه نیز با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوندگفت: کارشناسان و بازرسان این اداره برای خدمت‌رسانی به مردم آماده هستند و از همشهریان درخواست داریم که مواردی را که مربوط به‌سلامت همشهریان است به این اداره اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟