برف و کولاک در جاده‌های کرمانشاه

به گزارش رکنا ، مدیر‌ کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارش برف همراه با وزش باد از عصر امروز تا صبح روزسه‌شنبه شرایط را برای کولاک در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر مهیا می‌کند.

محمد خسروی در خصوص آخرین وضعیت جوی حاکم بر استان، سامانه سرد و بارشی که در حال حاضر در جو منطقه مستقر است همچنان تا صبح روز سه‌شنبه شرایط جوی را تحت تاثیر قرار می‌دهد در بعضی ساعت سبب وزش باد و بارندگی به شکل برف و باران در سطح استان می‌شود.

مدیر‌ کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: از عصر امروز تا صبح روز سه‌شنبه ضمن کاهش محسوس و قابل توجه دما و سرد شدن هوا، بارش‌ها به شکل برف و پراکنده عمدتا در نواحی شمالی استان(منطقه اورامانات) و شرقی (شهرستان‌های هرسین، صحنه، کنگاور و بیستون و اطراف آن) خواهد بود.

وی اضافه کرد: بارش برف همراه با وزش باد شرایط را برای کولاک در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر مهیا می‌کند، کاهش محسوس دما هم در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه موجب یخبندان گسترده و تشکیل مه صبحگاهی به خصوص در نواحی مرطوب و کوهستانی خواهد شد.

خسروی تصریح کرد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته به استثنای روند افزایش دما و گرم‌تر شدن هوا، پدیده قابل توجه دیگری را پیش‌بینی نمی‌کنیم.

وی سردترین نقطه استان طی 24 ساعت گذشته را کرندغرب با کمینه دمای 2 درجه سانتی‌گراد زیرصفر و گرم‌ترین نقطه استان را سومار و قصرشیرین با بیشینه دمای 20 درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: در این بازده زمانی دمای کرمانشاه بین حداقل سه و حداکثر 15 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟