مخزن کامیون حامل روغن سوراخ بود / شهر بوکان غرق در روغن شد

به گزارش رکنا، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: سوراخ شدن مخزن حمل روغن در یک دستگاه کامیون عبوری، موجب خارج شدن ۱۲ هزار لیتر روغن پیش‌ساز مواد پلاستیکی و پخش شدن آن در سطح شهر شد.

فواد هاشمی اظهار داشت: این حادثه در بلوار جمهوری اسلامی، تقاطع خیابان «عدالت» این شهر روی داد و پس از تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره یک و چهار به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: کامیون مذکور حاوی چهار مخزن پلاستیکی ۶ هزار لیتری مایع (پیش‌ساز مواد پلاستیکی) HAP از مواد اولیه ساخت پلاستیک بود که از شهرستان سلماس بارگیری و جهت حمل به مقصد کارخانه پتروشیمی بیستون کرمانشاه در حال حرکت بود.

وی اضافه کرد: این حادثه زمانی روی داد که ۲ تانکر داخل کامیون در هنگام حرکت بر اثر ساییدگی سوراخ شده و این امر موجب نشت روغن از آنها و پخش شدن آن به محیط بیرون شده بود.

«هاشمی»، افزود: خوشبختانه با حضور سریع و استفاده از ۴۰ لیتر فوم آتش‌نشانی (کف) از آتش گرفتن این مواد جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی و تمیزکردن محیط نیز سه ساعت به طول انجامید، اضافه کرد: برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی مواد روغنی، چهار دستگاه از خودروهای اطفای حریق و هشت نفر از پرسنل آتش نشانی با صرف ۶ هزار لیتر آب عملیات ایمن‌سازی را در این منطقه انجام دادند.

شهرستان بوکان یکی از مسیرهای ارتباطی استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی با کردستان و دیگر استان‌های غرب کشور است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟