انجام 68 عملیات اطفای حریق در رشت

به گزارش رکنا، بابک رمضانی  اظهار کرد: به دلیل وزش بادگرم و وقوع آتش‌سوزی در ۲۴ ساعت گذشته آتش‌نشانان و امدادگران سازمان آتش‌نشانی رشت از ۱۴ ایستگاه این شهر به محل حادثه‌ها اعزام و از سرایت آتش به اماکن مسکونی و تجاری جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان این سازمان علاوه بر اطفای حریق در رشت جهت امدادرسانی و اطفای حریق به شهرهایی چون شفت، سیاهکل و مناطقی از نرگستان و امامزاده هاشم نیز اعزام شدند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت افزود: شب گذشته شدت آتش‌سوزی علفزارها در دهکده گیل به حدی بود که موجب وحشت ساکنان شد که با حضور و تلاش بی‌وقفه ۲۳ آتش‌نشان و افسر ارشد آتش‌سوزی مهار و از سرایت آن به منازل مسکونی جلوگیری شد.

رمضانی علت اصلی این آتش‌سوزی‌ها را عوامل انسانی عنوان کرد و گفت: آتش‌سوزی علفزارها در سطح شهر علاوه بر آلودگی‌های محیط زیستی، موجب ایراد آسیب‌های تنفسی در شهروندان و کاهش دید رانندگان در جاده‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی علفزارها در ۲۴ ساعت گذشته به دفعات اتفاق افتاد و عملیات سختی را برای آتش‌نشان رشت رقم زد، تصریح کرد: این نوع از عملیات‌ها در کنار استهلاک شدید خودروهای اطفایی، تجهیزات و ادوات آتش‌نشانی، موجب خستگی شدید آتش‌نشانان در دیگر عملیات‌های شبانه می‌شود.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت تاکید کرد: شهروندان و به ویژه حاشیه‌نشینان رشت هنگام وزش باد گرم از روشن کردن آتش در علفزارها به ویژه نزدیک اماکن مسکونی تجاری و دیواره‌های پوشیده از عایق "ایزوگام " جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش‌سوزی مراتب را بلافاصله به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟