تکذیب ابتلا به کرونای شهروند بندرعباس

به گزارش رکنا ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تا کنون هیچ گونه ابتلا به کرونا در استان گزارش نشده است.

فاطمه نوروزیان با اشاره به پخش شدن شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر ابتلای فردی به اسم ح. س در بندرعباس به ویروس کرونا افزود: تا کنون هیچ شخصی در استان به کرونا مبتلا نشده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم گزشکی استان از مردم هرمزگان خواست به شایعات، حواشی و مطالب غیر مستند که از منابع و مراجع غیر رسمی صادر شده است توجه نداشته باشند و اخبار جعلی را در فضای مجازی منتشر نکنند.

نوروزیان افزود: شهروندان اخبار حوزه سلامت را فقط از طریق رسانه‌های رسمی و کانال‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پیگیری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: اقدامات مؤثری در خصوص جلوگیری از ورود ویروس کرونا به استان انجام شده است.

حسین پور افزود: این اقدامات شامل توزیع وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک برای پرسنل گمرک، اسکله، فرودگاه‌های استان، آموزش به پرسنل درگیر، غربالگری اولیه و اندازه گرفتن درجه حرارت بدن مسافران ورودی پرواز‌های خارجی ایرانی و غیر ایرانی به استان و مسافرانی که از راه کشتی وارد می‌شوند است.

او از مردم خواست از سفر‌های غیر ضروری به مقصد چین و سایر کشور‌های آلوده تا اطلاع ثانوی خودداری شود.

کرونا نوعی ویروس است که باعث ایجاد عفونت در سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی می‌شود و این ویروس معمولاً می‌تواند با ایجاد مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی، مانند سرماخوردگی باعث بیماری شود.

ابتلا به این ویروس با علائمی مانند آبریزش بینی، سرفه، گلو درد، سردرد و تب آغاز می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541208 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟