315مسافر گرفتار در کولاک در تکاب به زندگی بازگشتند

به گزارش رکنا، جعفر سعیدی روز چهارشنبه افزود: این مسافران شب گذشته و بامداد امروز در حال تردد با خودروهای سواری و باری در گردنه سخت‌گذر «مایین‌بلاغ» محور تکاب- شاهین‌دژ و محور روستایی علی آباد - نخوددره گرفتار کولاک شدید شده و قادر به حرکت نبودند.

وی بیان کرد: امدادگران پایگاه جاده‌ای هلال احمر «مایین‌بلاغ» تکاب بلافاصله به محل‌های انسداد جاده اعزام شده و با تلاش چهار ساعته، این خودروها را نجات داده و به ادامه مسیر هدایت کردند.

وی با بیان اینکه کولاک شدید موجب کاهش دید افقی جاده در گردنه «مایین‌بلاغ» تکاب شده بود، اظهار داشت: امدادگران هلال احمر این شهرستان خودروهای گرفتار در برف و کولاک را به زنجیرچرخ مجهز کرده و برخی از مسافران را نیز در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای اسکان دادند.

رییس هلال احمر تکاب اضافه کرد: راهداران اداره حمل و نقل جاده‌ای تکاب نیز محورهای مسدود شده را برفروبی و بازگشایی کرده و مسافران گرفتار شده در کولاک جاده‌ها پس از امدادرسانی نجات‌گران هلال احمر به مسیر خود ادامه دادند.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب نیز گفت: گردنه مایین بلاغ در محور تکاب - شاهین‌دژ که شب گذشته به مدت سه ساعت بر اثر بارش برف مسدود شده بود، با تلاش راهداران بازگشایی شد و هم اینک تردد در این محور جریان دارد.

حبیب الله شیوخی افزود: هشت نفر از سرنشینان ۲ خودرو سواری که از تهران عازم شاهین‌دژ بودند، به دلیل بسته بودن گردنه «مایین‌بلاغ» و کولاک شدید شبانه موفق به خروج از تکاب نشدند و تا صبح امروز در مسافرسرای اداره راهداری و حمل و نقل اسکان یافتند.

تکاب از شهرهای سردسیر کشور است که جاده‌هایی برف‌گیر و سخت‌گذر دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟