خفگی 7 مزد و یک زن در یزد

به گزارش رکنا،  بر اساس آمارهای رسمی پزشک قانونی کشور در 9 ماهه نخست امسال هشت نفر در استان یزد به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن فوت کرده اند.

طبق این گزارش از مجموع متوفیان ناشی از گازگرفتی در یزد هفت نفر مرد و یک نفر زن بوده است.

بررسی آمارها نشان می دهد که چهار نفر از متوفیان شامل سه مرد و یک زن در 6 ماهه نخست سال و در سه ماهه فصل پاییز نیز چهار نفر به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست داده اند. این میزان تلفات در 9 ماهه امسال درحالی اتفاق افتاده که در کل سال 97 فقط دو نفر به دلیل گاز گرفتگی در استان یزد جان خود را از دست داده بودند.

در این مدت 436 نفر در کل کشور به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (388 نفر)، 12.4 درصد بیشتر شده است. از مجموع تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن 328 نفر مرد و 108 نفر زن بوده اند.

استان های تهران با 84، آذربایجان شرقی با 43 و اصفهان با 39 فوتی بیشترین آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را داشته اند. آمار تلفات گازگرفتگی در بیش از نیمی از استان ها کمتر از 10 نفر و در استان قم صفر گزارش شده است.

گفتنی است طبق اعلام پزشک قانونی نیمی از کشته شدگان امسال در فصل پاییز رخ داده است به طوری که بیشترین آمار مرگ ناشی از گازگرفتگی امسال در آذرماه ثبت شده است، در این ماه متاسفانه در کل کشور 123 نفر بر اثر مسمومیت با گاز جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 36.7 درصد بیشتر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟