انبار مرکبات در ساری آتش گرفت / نجات 2 کارگر از زیر سبدهای پلاستیکی

به گزارش رکنا ، رضا علیزاده رئیس اداره عملیات آتش نشانی ساری گفت: آتش سوزی در انبار سورتینگ مرکبات واقع جاده دریا، روستای مرزرود به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد.

او افزود: با ۹ ساعت تلاش بی وقفه آتش نشانان ساروی حریق در انبار سورتینگ مرکبات مهار و اطفا شد.

علیزاده با بیان اینکه بلافاصله آتش نشانان از ۴ ایستگاه آتش نشانی به همراه تجهیزات کامل اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند، گفت: در محل آتش سوزی تعداد زیادی از سبد پلاستیکی و چوبی همراه با مرکبات، بصورت نامناسب و در ارتفاع و حجم زیاد چیدمان شده بود.

رئیس اداره عملیات آتش‌نشانی ساری افزود: در لحظات اولیه آتش نشانان دو کارگر که بر اثر ریزش سبد در میان آن گرفتار و دچار مصدومیت شده بودند را نجات دادند و بطور همزمان از چند جهت اقدام به اطفای حریق کردند.

او گفت: با توجه به وجود دود غلیظ در مکان حادثه آتش نشانان با استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه تنفسی به محل ورود پیدا کردند و با نه ساعت تلاش بی وقفه حریق را بطور کامل مهار و اطفا کردند.

علیزاده افزود: برای سهولت کار عملیات از یک دستگاه لودر برای جابجایی سبد و مرکبات استفاده شد و شکافی در ناحیه سقف برای تخلیه دود و تهویه مکان ایجاد کردیم.

رئیس اداره عملیات آتش نشانی ساری گفت: برای مهار این حریق ۲۵ نفر از مأموران و فرماندهان عملیاتی آتش نشانی ساری همراه با سه دستگاه خودروی اطفایی حضور داشته اند.

علیزاده با بیان اینکه این حادثه خسارت مالی بر جای گذاشت، افزود: کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی علت حادثه هستند.

او شیوه استاندارد انبار داری، رعایت استاندارد در سیستم برق و گاز کارگاه و انبارها، آموزش ایمنی و آمادگی نیرو‌های شاغل در آن، وجود تجهیزات اعلام و اطفای حریق مورد نیاز در محل و رعایت موارد ایمنی از سوی کارگران را از جمله راه‌های پیشگیری و کاهش خسارت ناشی از حوادث این چنینی برشمرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟