توقف موقت پروازهای «ترکیش ایرلاینز» به چین

به گزارش رکنا ، «یحیی اوستون» سخنگوی مطبوعاتی شرکت ترکیش ایرلاینز با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توییتر خود اعلام کرد که به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین پروازهای ترکیش ایرلاینز به مقاصد شهرهای پکن، گوانگ‌ژو، شانگهای و شی‌آن این کشور تا پایان ماه فوریه ۲۰۲۰ متوقف شده است.

ترکیش ایرلاینز پیش تر نیز از توقف پروازهای خود به دلیل شیوع بیماری کرونا به شهرهای پکن، گوانگ‌ژو، شانگهای و شی‌آن چین تا ۹ فوریه ۲۰۲۰ خبر داده بود.

کمیسیون بهداشت ملی چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون ۳۶۱ نفر در سراسر این کشور به علت ابتلا به ویروس کرونا (۲۰۱۹-nVoC) جان خود را از دست داده‌اند.

این ویروس برای اولین بار در ۱۲ دسامبر در ووهان شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در ۳۱ دسامبر، اعلام کرد که ۲۷ نفر دیگر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این «بیماری مرموز» مبتلا شده و این بازار بسته شده است.

ویروس کرونا در بیشتر شهرهای چین مشاهده شد. دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در ۱۳ شهر را موقتا متوقف کرد.

همچنین تعداد زیادی از مراکز توریستی مانند اماکن تاریخی و موزه‌ها در پکن نیز به روی گردشگران بسته شده است. وزارت دارایی چین پیشتر اعلام کرد که ۱۴۴ میلیون دلار برای پیشگیری از شیوع این ویروس اختصاص داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟