دستگیری ۲ شکارچی متخلف در دربند

به گزارش رکنا،  سرهنگ "احمد یادگاری" در خصوص دستگیری ۲ شکارچی متخلف، گفت: ساعت ۸:۴۰ دقیقه شامگاه جمعه یازدهم بهمن ماه امسال ماموران پلیس کوهستان میدان سربند به ۲ مرد ۴۵ ساله که یک کوله پشتی و یک گونی همراهشان بود، مشکوک شدند و آن‌ها را به ایستگاه پلیس منتقل کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از کوله پشتی ۲ مرد یک تفنگ شکاری که دسته آن داخل کوله پشتی و از لوله آن به عنوان چوب دستی استفاده می‌کردند به دست آوردند و در ادامه گوشت‌های ۲ راس بز کوهی نیز کشف کردند.

رئیس پلیس کوهستان تهران ادامه داد: تحقیقات پلیسی نشان از این داشت، این ۲ شکارچی ساعت ۴ صبح جمعه سوار بر تله کابین به ایستگاه ۵ توچال رفته و پس از پیاده شدن و شکار ۲ راس بزکوهی آنان را ذبح و با بسته بندی کردن گوشت شکار شده آن‌ها را داخل کول پشتی خود قرار داده و قصد خروج از مسیر دربند را داشتند که هوشیاری ماموران راز این شکار غیرمجاز فاش شد.

سرهنگ یادگاری گفت: عمل شکار این دو متهم علاوه بر اینکه برای خودشان پرخطر بوده برای شهروندان نیز مخاطره آمیز بوده است چرا که با صدای شلیک گلوله احتمال وقوع بهمن وجود دارد و بروز این حادثه می‌توانست برای ۲ شکارچی و شهروندانی که برای تفریح و ورزش به این منطقه می‌آیند ایجاد خطر کند.

رئیس پلیس کوهستان در ادامه افزود: شهروندانی که قصد کوهنوردی و تفریح در این منطقه را دارند حتما با تجهیزات کامل به مناطق کوهستانی مراجعه کنند و قبل از حرکت از وضعیت هوا مطلع تا با مشکل مواجه نشده و گرفتار برف و کولاک نشوند.

این مقام پلیسی در پایان گفت: ۲ شکارچی متخلف، برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟