سوءاستفاده از نام سازمان‌های معتبر ؛ شگرد جدید کلاهبرداران

به گزارش رکنا ، سرهنگ تورج کاظمی دراین‌باره گفت: امروزه فضای مجازی در دسترس همه شهروندان قرار دارد و همین موضوع ضرورت افزایش آمادگی در برابر تهدیدات و آسیب‌های این فضا را دو چندان کرده است. از سوی دیگر قدرت نفوذ و انتشار مطالب در فضای مجازی به اندازه‌ای سریع و گسترده است که گاهی افراد سودجو می‌توانند از آن سواستفاده کرده و کاربران بدون آگاهی قطعا قربانی این افراد خواهند شد.

وی با هشدار نسبت به شیوه‌ای از کلاهبرداری با سوءاستفاده از نام سازمان‌های دولتی و معتبر گفت: افراد سودجو و فرصت طلب با استفاده از اسامی سازمان‌های مختلف دولتی و ارتباط گرفتن با کاربران و فریب دادن آن‌ها، اقدام به کلاهبرداری یا سرقت از آنان می‌کنند و در گذشته نیز چنین پرونده‌هایی وجود داشته که پلیس با آن برخورد کرده است.

کاظمی از کاربران فضای مجازی خواست که به محض مشاهده یک خبر در فضای مجازی، آن را بازنشر ندهند، بلکه آن خبر را در چندین رسانه رسمی و معتبر جستجو کرده و سپس اقدام به بازنشر آن کنند، چرا که مواردی بوده که افرادی تحت عنوان بسته‌های حمایتی و معیشتی و یارانه و ... سعی در کلاهبرداری و خالی کردن حساب شهروندان داشته‌اند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از شهروندان خواست که ضمن حفظ هوشیاری خود در فضای مجازی و مواجهه با این‌گونه سایت‌ها در صورتی که اطلاعات کارت بانکی خود را در صفحات مشکوک بارگذاری کرده‌اند، حتما نسبت به تعویض رمز اقدام کنند و موارد مشکوک را نیز به پلیس فتا اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟