تلف شدن 4100 دام در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا، کرمعلی قندالی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه در سیل اخیر تلفات انسانی در جمعیت عشایری نداشته‌ایم، اظهار کرد: در سیل اخیر جمعیت عشایر در سه استان خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دچار خسارت در بخش‌های مختلف به ویژه تلفات دامی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در این سیل 4100 راس دام تلف شدند و برآورد اولیه از خسارات انجام شده و به دولت اعلام گردیده است.

وی میزان خسارت به عشایر سیستان و بلوچستان را 38 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ما منتظر تخصیص اعتبار برای پرداخت خسارت به عشایر هستیم و امیدواریم به زودی بتوانیم خسارت ناشی از سیل اخیر را برای عشایر جبران کنیم.

رئیس سازمان امور عشایری با اشاره به سیل ابتدای سال جاری گفت: در فروردین ماه سال جاری نیز بخش‌هایی از استان خوزستان، گلستان، خراسان شمالی، لرستان خسارت زیادی دیدند اما با توجه به اطلاع‌رسانی به موقع در سیل ابتدای سال نیز تلفات انسانی نداشتیم.

قندالی اضافه کرد: در سیل ابتدای سال در حوزه زیرساخت‌ها و جمعیت دامی حدود 130 میلیارد تومان به عشایر خسارت وارد شد که از این میزان 53 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات تخصیص یافت.

به گفته وی از 153 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته تا امروز صد در صد آن به عشایر پرداخت شده است.

قندالی با بیان اینکه برای هر راس دام سبک 500 هزار تومان و هر راس دام سنگین سه میلیون تومان کمک بلاعوض به عشایر پرداخت شد افزود: همچنین برای هر راس دام سبک 500 هزار و هر راس دام سنگین سه میلیون تومان تسهیلات کم بهره با سود 4 درصد به عشایر پرداخته شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟