انفجار مین در سردشت / چوپان و گله اش زخمی شدند

به گزارش رکنا، بخشدار مرکزی سردشت گفت: یک قبضه مین به‌جامانده از جنگ تحمیلی در منطقه عمومی اطراف روستای «گرویس» این شهرستان منفجر شد و خوشبختانه خسارت جانی برجا نگذاشت.

ناصر یوسفی روز شنبه  اظهار داشت: این حادثه روز گذشته زمانی روی داد که یک گله گوسفند و بز پس از چند روز سرما و یخبندان در منطقه برای چرا به اطراف این روستا رفت و در حال عبور از این منطقه انفجار روی داد.

وی افزود: در این حادثه با وجود حضور داشتن چوپان در نزدیکی محل انفجار، به وی آسیبی وارد نشد ولی یک راس بز تلف و ۲ راس دیگر زخمی شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه پنجمین مورد انفجار مین طی سال‌جاری در این شهرستان است، افزود: سایر حوادث نیز در روستاهای همجوار «گرویس» مانند «اسلام‌آباد» و «سنجوه» به وقوع پیوسته است که خوشبختانه تلفات جانی نداشته و تعدادی از دام‌ها تلف شده‌اند.

با گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی، همچنان انفجار مین و ادوات جنگی مربوط به این دوران در مناطق جنگی از جمله شهرستان سردشت قربانی می‌گیرد.

با وجود پاک‌سازی این بخش از شهرستان در سال‌های گذشته، شواهد نشان می‌دهد که هنوز مین‌هایی از دوران جنگ تحمیلی در منطقه به‌جا مانده است که نیاز به بررسی و مین‌زدایی مجدد وجود دارد.

بر اساس آمارها وسعت مناطق‌آلوده به مین در سردشت حدود یکهزار و ۹۳۵ هکتار و میزان تلفات انسانی از سال ۱۳۹۲ شمسی تاکنون سه مجروح و یک نفر فوتی بوده‌است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری سردشت که در جوار مرزهای عراق واقع است در دوران دفاع مقدس جزو یکی از مناطق مهم جنگی شمال‌غرب کشور بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟