دستگیری کلاهبردار تورهای گردشگری در همدان

به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از کلاهبرداری یک فرد با انتشار آگهی تورهای گردشگری در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در توضیح این خبر اظهار کرد: با مراجعه یک شهروند همدانی و طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز پول به مبلغ ۲ میلیون تومان از حساب شاکی، شناسایی متهم در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اظهارات اولیه شاکی مدعی شد در فضای مجازی تلگرام با کانالی که در آن پیشنهاد تورهای گردشگری فراوانی به اشتراک گذاشته می‌شد آشنا شده و برای اطلاعات بیشتر از مدیر کانال درخواست توضیح درباره‌ی یک تور خارج از کشور داشت که مدیر کانال از او درخواست واریز پیش پرداخت به مبلغ ۲ میلیون تومان می‌کند.

سرهنگ سرخوش مطرح کرد: کلاهبردار پس از دریافت پول توسط مالباخته از دسترس خارج شده و دیگر پاسخ تماس‌های شاکی را نداده است و به همین علت شاکی درخواست رسیدگی به شکایتش را از پلیس فتا خواستار بود.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سرخوش با بیان اینکه متهم انگیزه خود را از این اقدام، کسب درآمد اعلام کرده است عنوان کرد: متهم با سوءاستفاده از اعتماد نا به جای برخی از کاربران فضای مجازی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کرد.

رئیس پلیس فتای استان همدان در پایان توصیه کرد: کاربران در فضای مجازی به هیچ عنوان به آگهی‌هایی مبنی بر تورهای گردشگری اعتماد نکنند و برای دریافت بلیط به آژانس‌های معتبر در فضای حقیقی مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟