انهدام باند بازاریابان هرمی در ملایر

به گزارش رکنا ، فرمانده انتظامی ملایر گفت: یک شرکت بدون مجوز قانونی و در پوشش بازاریابی اقدام به راه‌اندازی شبکه هرمی کرده بود که شناسایی و پلمب شد.

سرهنگ محمدباقر سلگی بیان کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه یک شرکت بازاریابی در این شهرستان بدون مجوز قانونی در حال فعالیت مشکوکی است و تعدادی افراد نیز به عنوان عضو از نحوه فعالیت آن ابراز نارضایتی دارند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اماکن شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد که سرشبکه این شبکه هرمی با راه اندازی این دفتر اقدام به برگزاری جلسات محفلی و عضوگیری کرده است.

فرمانده انتظامی ملایر ادامه داد: متخلف برای جذب و جلب افراد به سرمایه گذاری در شبکه هرمی اقدام به تطمیع آنها کرده و عنوان می کرد که در کمتر از یک ماه با عضوگیری می توانند چند برابر مبلغ سرمایه گذاری شده را کسب کنند.

سرهنگ سلگی تاکید کرد: شبکه های هرمی مجموعه ای غیر مولد بوده و افرادی که اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه می کنند به طور حتم متضرر می شوند.

وی یادآوری کرد: پیشتر این شبکه ها برای عضوگیری در قبال مبلغی سکه هم به افراد می دادند اما هم اینک با دریافت پول از اعضا، آنها را برای کسب سود به جذب عضو های جدید ترغیب و تشویق می کنند.

فرمانده انتظامی ملایر گفت: با هماهنگی مقام قضائی و بررسی دقیق و احصای اقدامات غیرقانونی این شرکت، نسبت به شناسایی مکان یاد شده و پلمب آن توسط ماموران اداره اماکن اقدام شد.

سرهنگ سلگی افزود: آنچه که امروز در پوشش بازاریابی شبکه ای می تواند موجب ضرر و زیان مالی اعضای شرکت کننده در اینگونه شرکت های هرمی شود این موضوع است که تعدادی از اعضا به صورت بدون قاعده و قانون خاص از افراد زیر مجموعه خود مبالغی را با عنوان فروش کالا دریافت و هیچ گونه کالایی به این افراد تحویل نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه وجوه دریافت شده به هیچ وجه مسترد نمی شود بنابراین این اقدام در عمل به منزله کلاهبرداری و یک جرم محرز محسوب می شود.

سرهنگ سلگی از شهروندان خواست تا قبل از هر گونه مشارکت در اقدامات مالی نسبت به مشورت با مراجع ذیصلاح –امین و مسئول اقدام و مانع هر گونه سوء استفاده احتمالی توسط افراد فرصت طلب شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟