گازگرفتگی ۳۷۱ نفر در آذربایجان‌غربی ازابتدای سال جاری

به گزارش رکنا، باقر بهرامی   با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته تعداد ۱۴۰ ماموریت اورژانسی برای کمک به افراد حادثه دیده از مسمومیت با منوکسید کربن انجام شده، اظهار کرد: از ۱۴۰ ماموریت انجام شده ۱۰۴ مورد آن از ابتدای مهر سال جاری تا ۲۸ دی ماه انجام شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از اول فروردین تا ۲۸ دی ماه سال جاری تعداد ۳۷۱ نفر با گاز مونواکسید کربن دچار مسمومیت شده اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در این مدت تعداد ۳۶۵ نفر به بیمارستان اعزام شده که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته و همچنین ۶ نفر نیز در اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن فوت شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به توصیه های ایمنی برای جلوگیری از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در پیشگیری از مسمومیت با مونوکسید کربن (CO) حائز اهمیت است.

بهرامی با بیان اینکه از هرگونه استفاده از بخاری های بدون دودکش در محیط بسته باید خودداری شود، اظهار کرد: دقت در داغ بودن دودکش بهترین آزمایش سلامت دودکش است که دلیل سرد بودن دودکش بخاری خارج نشدن محصولات احتراق و گازهای سمی از آن است.

وی اضافه کرد: در صورت استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخاری و شومینه، نباید تمام روزنه‌های جریان هوا در منزل و به ویژه اتاق خواب مسدود شود، ضمن اینکه از نصب آبگرمکن در حمام، روشن کردن شعله‌های اجاق گاز در آشپزخانه برای گرم نگه داشتن محیط داخل خانه نیز باید خودداری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟