دستگیری قاچاقچی معروف هروئین

به گزارش رکنا ، سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در حاشیه نشست سالیانه رؤسای پلیس مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس مباره با مواد مخدر یک قاچاقچی معروف هروئین را شناسایی و بازداشت کرده است.

وی افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان اموال و دارایی از این قاچاقچی معروف هروئین کشف شده است.

سردار زاهدیان یادآور شد: این قاچاقچی در یکی از استان‌های جنوبی کشور بازداشت شده است و بیش از ۵ سال فعالیت در حوزه ورود و توزیع ماده مخدر هروئین داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: این قاچاقچی هروئین یکی از افراد مؤثر در انتقال هروئین به کشور بوده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده کیک‌های آلوده گفت: این پرونده همچنان در حوزه پلیس آگاهی است. اطلاعات ما حاکی از آن است که هیچ کدام از قرص‌ها در مرکز تولید آن کیک‌ها نبوده و بعد از ورود به بازار، این اتفاقات رخ داده است.

سردار زاهدیان اظهار داشت: پلیس در دو حوزه ایجابی و سلبی فعالیت‌های خود را همزمان ادامه می‌دهد به عنوان مثال در حوزه ایجابی اقدامات پیش گیرانه و افزایش آگاهی عمومی نسبت به خطرات مواد مخدر و هدایت خانواده‌ها به مشارکت‌های اجتماعی در این حوزه را می‌توان نام برد. همچنان طرح یاری گران و اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در چهار حوزه خانواده، محلات، مراکز کار و آموزش در همین راستا است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: همکاری خوبی با قوه قضائیه داشته‌ایم و رئیس قوه قضائیه در برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان عزم جدی‌ای دارد.

کشف بیش از ۷۰۳ تن انواع موادمخدر از ابتدای سال

وی یادآور شد: بیش از ۷۰۳ تن مواد مخدر در ۱۰ ماهه جاری امسال کشف که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد بیشتر است و این یک رکورد در کشفیات مواد مخدر در جهان به حساب می‌آید.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در ساماندهی معتادان متجاهر پارامترهای مختلفی درگیر هستند. پلیس در جمع آوری معتادان مشکل ندارد و می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت آنها را جمع آوری کند. چرا که اشراف اطلاعاتی دقیقی دارند و نقاط مهم و آسیب زا را شناسایی کرده‌اند.‌

معتاد متجاهر حداقل باید ۲ سال در کمپ باشد

سردار زاهدیان گفت: طبق قانون معتادان متجاهر را دو دوره سه ماهه نگه می‌دارند ولی می‌بینیم فردی که درمانش کامل نشده از این مراکز مرخص می‌شود و دوباره دستگیر می‌شود و هزینه‌هایی را به جامعه تحمیل می‌کند. امیدواریم این قانون هرچه زودتر تصویب شود تا مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر حداقل به دو سال برسد.

وی افزود: در تهران زیرساخت‌های خوبی برای ایجاد مراکز نگهداری از معتادان متجاهر وجود دارد. باید از سازمان بهزیستی، سازمان زندان‌ها و سپاه در این حوزه تشکر کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: مرکز سروش پلیس، ظرفیت پذیرش حدود ۶۰۰ معتاد متجاهر را دارد که الان این تعداد معتاد شناسایی شده و در حال حرفه آموزی هستند.

وی تصریح کرد: شهرداری توانایی کامل خود را در جمع آوری معتادان متجاهر به کار نگرفته است؛ ما با وزارت بهداشت در خصوص نگهداری معتادان دارای زخم باز و واگیر صحبت کردیم اما وزارت بهداشت در این خصوص هنوز اقدامی نکرده و مرکز نگهداری از این افراد شکل نگرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟